Gå til innhold

Gjemme film på DVD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å gjemme filmklipp på en DVD-plate? Slik at du ikke får noen av dem opp som "chapter" når du putter den i DVD spillere, pcen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nokså sikker på at dette er mulig ja, men vet ikke hvordan :thumbdown:. Synes jeg har sett det på en Ringenes Herre film. Men da måtte jeg bruke et program for å se det (altså på PC-en)

:cool:

Endret av yrjan
Skrevet

Det er bare å lage DVD'en på harddsiken som DVD-filer først, og så kan du lage din egen katalog i tillegg til AUDIO_TS og VIDEO_TS når du brenner til DVD. Der kan du legge hva som helst, og det vises ikke i DVD-spilleren.

Skrevet
Det er bare å lage DVD'en på harddsiken som DVD-filer først, og så kan du lage din egen katalog i tillegg til AUDIO_TS og VIDEO_TS når du brenner til DVD. Der kan du legge hva som helst, og det vises ikke i DVD-spilleren.

Hvordan kan man se filene da? sånn som på stars wars så er det jo hemmelige scener om man trykker 1138 eller noe :dontgetit: Legger man inn hvilket nummer de skal være selv?

Skrevet

Nei, de blir nok så hemmelige at de aldri kan vises på en DVD-spiller.

Jeg tror nok du trenger en ganske avansert programvare til det du vil oppnå.

Skrevet

SKJULTE MULIGHETER

Hei,

Et av de beste programmene for å lage DVD-menyer er Ulead DVD Workshop v.2.

LINK: Ulead

Følgende link beskriver hvordan du bruker DVD Workshop til å lage skjulte menyalternativer og "easter eggs" på DVD-platen din. Har ikke prøvd selv, men det hele virker ganske fornuftig.

LINK: Hiding in the Workshop

:roll:

DV123

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...