Gå til innhold

Åssen få av vifta/ribba på Geforce2 skjermkort


Anbefalte innlegg

Åssen gjør man dette uten å rive av hele GPUen??

Har hørt om folk som legger kort i frysern slik at limet blir sprø og lettere å ta av kjøleribba. Men jeg regner med at da er det fare for at hele skjermkortet blir svekket også, ikke bare limet.

Tenkte å sette på en ny thermaltake vifte siden den standard vifta omtrent ikke vil gå lenger..

Kortet er Creative Geforce2 GTS 32MB

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-04-05 13:58 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

legg kortet i en antistatisk pose og legg hele dritten i frysern i ca 1 time eller.no

da vil limet blitt så sprøtt at du lett kan vippe av ribba, bruk et eller annet å legge oppå kortet så du kan bruke f.eks en kniv som vektstang.

testet det selv og fungerer helt fint.

du må kansje skrape av litt limfra kjernen, ikke no problem hvis du er forsiktig :grin:

Lenke til kommentar

YES! Klarte d uten å drepe kortet (håper jeg)

:grin: :grin:

Hm..Så var d å få på den nye vifta..

 

Noen som har tips eller oppskriften til åssen man monterer vifta. Det er denne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=A1116

Og hva gjør jeg med tapen og pastaen, bruke begge??

Første gang jeg skifter vifte på skjermkort så jeg trenger litt hjelp.

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-04-05 15:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-05 15:56, Kafarsken skrev:

For å si det sånn: Hvis du kjører opp til lappen med en opel, trenger du ikke å kjøre opp på nytt for å kjøre volvo. Eller?


Guiden for jo frem prinsippet med å legge på goop bra. Så da er det bare å goope i vei.




 

hehe..skjønner poenget, men saken er den at jeg trengte ikke hjelp til å ta på goop. Det kan jeg fra før, og har gjort mange ganger.Men d visste jo seff ikke du. Sorry, my mistake.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-04-05 16:03 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-04-05 16:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...