trubaduren Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 jeg får feil meldingen: error loading operating system, etter at jeg har instalert windows 2000 og windows xp. jeg tror det er noe galt med IDE portene men er ikke sikker.... jeg har abit AN7 hovedkort og får feilkode: 7F og i manualen står det at det betyr: "switch back to text mode if full screenlogo is suported -if errors occur,reprt errors & wait for keys -if no errors occur or f1 key is pressed to continue: clear EPA or customization logo trenger skikkelig hjelp har ikke hatt data på flere måneder!!!!!
_Finch_ Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 (endret) Du har sannsynlig restarta før innstallasjonen var fredig og noen bioser takler ikke det. Edit: prøv med å restette cmos, eller oppgradere BIOS Endret 27. april 2004 av _Finch_
dbdm Skrevet 27. april 2004 Skrevet 27. april 2004 Hei! Er partisjonen som OSet er installert på Aktivert? Ellers får du en slik melding. Hilsen Fil
DrErling Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Dersom du trykket F6 og installerte s-ata driver under installasjonen kan det hende at boot-rekkefølgen i bios ikke stemmer overens med hvor du har installert OS`ene. Dersom du har s-ata disker og OS`ene her, og s-ata, eller "try other bootable device" ikke er enablet i bios vil ikke bios prøve å boote fra s-ata diskene, og dermed vil du få en eller annen feilmelding. Stol dog ikke blindt på feilmeldinger fra slike systemer, da de ofte viser alt mellom himmel og jord som det passer dem selv. Gå inn i bios og sjekk advanced bios Features, og at harddisken du har installert OS på ligger i den boot-rekkefølgen. Sjekk evt om jumperne på harddiskene dine er i riktig posisjon. (vet ikke om dette er en reell feilkilde, men just in case) DrErling
schwin Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Slet mye med dette forrige uke og løsningen min ble som følger. Lastet ned noe som heter ultimate boot cd, bootet opp på denne og kjørte programmer som reinstallerte hard-disken min (merke seagate). Fikset noe på boot-sektor pluss at jeg kjørte en low level format (visstnok unødvendig), men uansett dette fungerte. Problemet ligger i at det blir noe krøll og at bios på en eller annen måte ikke støtter så store disker (noe sånt noe hvertfall), gjør det jeg gjorde, og du blir en lykkelig mann Håper det funker, forbanna irriterende det der...
Purify Skrevet 28. april 2004 Skrevet 28. april 2004 Slet mye med dette forrige uke og løsningen min ble som følger. Lastet ned noe som heter ultimate boot cd, bootet opp på denne og kjørte programmer som reinstallerte hard-disken min (merke seagate). Fikset noe på boot-sektor pluss at jeg kjørte en low level format (visstnok unødvendig), men uansett dette fungerte. Problemet ligger i at det blir noe krøll og at bios på en eller annen måte ikke støtter så store disker (noe sånt noe hvertfall), gjør det jeg gjorde, og du blir en lykkelig mann Håper det funker, forbanna irriterende det der... Lurt..
trubaduren Skrevet 28. april 2004 Forfatter Skrevet 28. april 2004 Dersom du trykket F6 og installerte s-ata driver under installasjonen kan det hende at boot-rekkefølgen i bios ikke stemmer overens med hvor du har installert OS`ene. Dersom du har s-ata disker og OS`ene her, og s-ata, eller "try other bootable device" ikke er enablet i bios vil ikke bios prøve å boote fra s-ata diskene, og dermed vil du få en eller annen feilmelding. Stol dog ikke blindt på feilmeldinger fra slike systemer, da de ofte viser alt mellom himmel og jord som det passer dem selv. Gå inn i bios og sjekk advanced bios Features, og at harddisken du har installert OS på ligger i den boot-rekkefølgen. Sjekk evt om jumperne på harddiskene dine er i riktig posisjon. (vet ikke om dette er en reell feilkilde, men just in case) DrErling jeg har verken s-ata eller flere enn en hard disk......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå