Gå til innhold

9800 pro og pris reduksjon


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe meg 9800 pro, enten med 128 eller 256MB.. Men lurer på en liten ting: Lest at dere skriver at prisene vil falle utover i mai, pga nye skjermkort kommer... men så skriver dere også at 9800 ligger så langt nede som den "kan komme".. (i relativ forstand). Er det i grunnen noe vits i å vente litt? Og om det er snakk om å spare 200kr med å vente i en måned, så må jeg si at det er et piss i havet, så da kjøper jeg heller nå...

 

Klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal legge ut litt mer å kjøpe med 256MB ram på.. Skal stå på en intel 2,4 med 2GB DDR ram... planen er å spille endel av de nyere spillene, men er ikke fanatiker. Er det verdt 1000spenn mer for 128MB ram??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

Dersom du skal kjøpe med 256MB RAM, sørg for at det er raskt minne du får. Dersom ATI gjør det samme som de gjorde når 9700 ble erstattet av en ny modell, antar jeg at 9800/9800 Pro forsvinner når det nye kortet lanseres, og at 9800XT blir igjen i en overgangsperiode.

 

Og de ligger fortsatt høyt i pris. Så jeg vil råde deg til å kjøpe nå, XT kommer ikke til å synke ned på det prisnivået 9800 Pro har nå likevel.

Lenke til kommentar

Som flere er inne på så kommer neppe prisen til å synke så voldsomt - det som skjer er at produktet forsvinner fra markedet / ikke produseres mer når det kommer en ny modell.

 

Overlappingstiden med både ny og gammel generasjon av et kort på markedet er som regel veldig kort - ofte går man tom for den gamle rett før den nye kommer. Det skulle ikke forundre meg om de faktisk har stoppet produksjonen av 9800-serien for en god stund siden for å legge om til den nye serien.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
:blush:  http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=123109  .

for PowerColor Radeon 9800XT 256MB DDR AGP, ATI 9800XT, DVI-I, TV-Out, Retail.

Pris:

 

 

NOK 3.499,00 ink mva

 

trur jeg kjøper det jeg :thumbs:

Dobbelt så dyrt for 5-10% mer ytelse? Tidenes dummeste kjøp spør du meg..

:blush: ok bør vel vente til x800xt kommer ut da, men den krever vel mye strøm som jeg ikke har så mye av. har bare 250w i en q bic shuttle. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...