Gå til innhold

Jippi whitebox leverte min laptop nå...


Anbefalte innlegg

hei,, var å shoppa noe mat på landhandelen som har postkontor også,, der i hyllen ser jeg en pakke der det står "note book" på. så jeg spør hvem den er til og hehe den er til meg.. kjempe har ventet 3 uker nå på at whitebox skal levere den da.

 

 

men hvor lenge skal den stå på ladding før første bruk da?? det står det ikke noe spes om i den manualen.

 

 

Og til dere andre som også venter på whitebox, dersom du venter lenge og du ringer til de, så gir de deg noen extra deler på den :) ja jeg fikk noen kule oppdateringer, takk.

 

ja det er en whitebox cl 1557.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei,, var å shoppa noe mat på landhandelen som har postkontor også,, der i hyllen ser jeg en pakke der det står "note book" på. så jeg spør hvem den er til og hehe den er til meg.. kjempe har ventet 3 uker nå på at whitebox skal levere den da.

 

 

men hvor lenge skal den stå på ladding før første bruk da?? det står det ikke noe spes om i den manualen.

 

 

Og til dere andre som også venter på whitebox, dersom du venter lenge og du ringer til de, så gir de deg noen extra deler på den :) ja jeg fikk noen kule oppdateringer, takk.

 

ja det er en whitebox cl 1557.

har mer tro på at de bare satte sammen maskinen din feil :roll:

folka som jobber der eier ikke datakunnskaper(de fleste)

 

B

Lenke til kommentar

Ladetiden er vel satt til en 8 - 10 timer virker det som. Det du burde er å plugge ut alt av ledninger, skru på maskinen og vente til den slukker. Når den da slukker, lad opp i en 8 timers tid, så vil nok batteriet funke fint :D Husk og ha i AC`en når du installere OS.

 

Fikk min CL1557 i går :D

Lenke til kommentar
Ladetiden er vel satt til en 8 - 10 timer virker det som. Det du burde er å plugge ut alt av ledninger, skru på maskinen og vente til den slukker. Når den da slukker, lad opp i en 8 timers tid, så vil nok batteriet funke fint :D Husk og ha i AC`en når du installere OS.

 

Fikk min CL1557 i går :D

Dette er strengt tatt IKKE nødvendig med dagens moderne batteriteknologi.

Eneste som DET antageligvis gjør er at du da har brukt opp en ladesyklus av batteriets levetid (forutsatt at batteriet er noe ladet fra før (fleste leveres nærmest tomme), mulig at det leveres tomt, men jeg vet ikke hvordan Whitebox leverer maskinene med tanke på batteriet).

 

Anbefaler deg dette:

Lad opp helt.

Installer programvare.

 

Det som skal slite mest på batteriet skal være varme, og å installere masse ting mens du lader og dermed belaster batteriet, skal være det mest ufordelaktige for dets levetid.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Endret av kjello2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
har mer tro på at de bare satte sammen maskinen din feil :roll:

folka som jobber der eier ikke datakunnskaper(de fleste)

 

B

Er rimelig sikker på at de kan et par hav mer enn deg.

Lenke til kommentar

Ja en liten oppdatering..

 

 

i boken så står det at den skal laddes fult opp før første bruk, og deretter tømmes, og så skal den laddes opp igjen fult.

men det som er problemet er at det røde lyset som er under skjermen det blinket bare et par etter at jeg koblet strøm til den. Nå er det bare den grønne lampen på trafoen som lyser.

 

det står videre i manualen at full ladning, skal være skjedd på 1,5 timer.

 

men i boken står det også at en skal begynne med å sette inn batteriet.. det var i fra før av. Så kan det være at det er fult??

 

 

 

Vel hva jeg fikk med som takk for venting..

 

bestilte den som standard når jeg ringte, fikk en gratis mus dersom jeg kunne vente i 3 dager før de sendte den, og jeg bestilte den med en veske til 198.

 

Mange dager gikk og jeg begynte å ringe og å skrive mail til de.

så, jeg fikk et bedre trådløst kort (det skulle være G-turbo) hva jeg har fått vet jeg ikke før jeg har startet saken, men det ligger med en cd ifra gigabyte..

musen er av en labtec og den har 3 taster og ikke hjul.. det som er merkelig er at det er ps2, ps2 er det ikke på laptopen! Så den er ubruklig.. men..

og i går når jeg ringte og klaga litt så fikk jeg en dvd brenner :) eneste som er med en er at når jeg trykker litt på den (ikke mye) så kommer det en rar lyd.. høres nesten ut som en frosk!! Jeg har mine tanker på at den ikke sitter sikkelig fast..

 

ja og den bærevesken fikk jeg oppgradert til en som "er veldig dyr" den ser bra ut, eneste som er rart med en er at det ene klipset på reimen er den du trykker på for å få åpne den er borte!! fabrikkfeil eller.no men den funker sikkert bare det at det er vanskelig å åpne den..

 

 

Alt i alt..

jeg skal vel ikke klage med omtanke på alt det ekstra jeg har fått med, og det gjør jeg heller ikke. men de MÅ fortelle sannheten om leveransen, får den i dag og får den i morgen, når de ikke har den på lage, holder ikke, det er noen som trekker de alt for langt ned. kanskje også lengre ned enn hva de fortjener.

Lenke til kommentar
ja og den bærevesken fikk jeg oppgradert til en som "er veldig dyr" den ser bra ut, eneste som er rart med en er at det ene klipset på reimen er den du trykker på for å få åpne den er borte!! fabrikkfeil eller.no men den funker sikkert bare det at det er vanskelig å åpne den..

Eller kanskje de ahdde tenkt til å kaste den fordi 8 andre kunder har sendt den inn fordi de ikke likte den, så tenkte de at hvis de ga den til de så sparte de plass i søppelkassa og fikk muligheten for at du kommer tilbake til dem og kjøper PC....

SLEIPE er de!!!

Lenke til kommentar

ja hadde samme tanken, men den funker sikkert til mitt bruk,, og det å ha noen mere kontakt med det fermaet enn jeg må vel jeg prøve å unngå. litt mere skeptisk til den breneren da,, for den ser ikke ut til å sitte så veldig godt fast!! og når en tar rundt den da kommer det en rar knirke lyd.. men skal ta den med på skolen når den er ferdig laddet,, så får vi se på den der..

Lenke til kommentar
har mer tro på at de bare satte sammen maskinen din feil :roll:

folka som jobber der eier ikke datakunnskaper(de fleste)

 

B

Er rimelig sikker på at de kan et par hav mer enn deg.

Nåja, tror ikke de som sitter hos wb har høyskoleutdannelse i IT, men uansett, de hardnakka nekta for at jeg hadde en 2,4x dvd brenner da dette ikke fantes sa de.

For å forklare fra begynnelsen av så ringte jeg for at jeg skulle bytte dvd-brenneren min, jeg sa jeg ville ha 4x brenner som lå på psdata( for wb hadde akkurat skrytt av at alt det psdata fikk inn av tilbehør fikk de inn tidligere).

Han i support på wb sa at de hadde den inne og var bare for meg å sende den inn så skulle jeg få den nye 4x i retur. Det jeg fikk(etter en normal alt for lang ventetid) var en 2x - brenner i retur, da ringte jeg og spurte hvorfor i H jeg skulle levere inn en 2.4x+ brenner mot en 2x brenner? så svarte han bare med at dette var den nye 4x dvd brenneren men brenner i 2x, og at det ikke fantes 2,4x dvd brennere.. bare denne fine historien teller meget mye når det er snakk om folk som sitter på support.

Forøvrig har jeg venta nå snart 2 mnd på at de skulle sende meg ny ram istedet for den ødelagte som fulgte med.. nice, har heller ikke fått inn den 4x dvd brenneren som psdata fikk inn for flere måneder siden..

Så, mye pisspreik av folk som ikke har peiling, og ja jeg har garantert mer peiling enn alle som "selger" der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...