Gå til innhold

nVidia skjærmkort til under 1000-lappen


JimDandy

Anbefalte innlegg

Heisann.

Mens jeg bygger PC nå og egentlig ikke har tenkt å øse ut penger på et superbra skjærmkort så lurte jeg på hvilket nVidia kort jeg burde kjøpe. Jeg skal bare ha noe midlertidig for 6-8 måneder tror jeg, til jeg har råd til nVidia's 6800 samt AMD's nye 939 dingser ;)

 

Uansett, et skjærmkort som er bedre enn mitt Geforce 3 fra Gainward burde ikke være vanskelig å få tak i. For meg er det kortet jeg har virkelig bra. Jeg nekter plent å putte noe slags ATI kort i PCen min, ikke bry dere om å foreslå det en gang, hehe.

 

Det jeg lurer på er om

 

Gainward GeForce FX5200 128MB DDR AGP, "PRO/660TV-DVI",Tv-Out, Retail

 

til skarve 600 kroner fra Komplett er noe jeg burde prøve som et temp-kort. Har hørt veldig mye om at FX kortene suger og ikke er bedre enn Geforce 4 kortene...

Hva har dere å si? Skal jeg heller prøve å få tak i et Geforce 4 kort enn et FX?

Kom med noen forslag.. Har gått så lang tid siden jeg sist kikket på PC komponenter at jeg blir GAL!

 

Hilsen lettere-grafikk-kort-hjerneskadete Jim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har eit geforce 3 tv/500 golden sample greier fra gainward right?

 

Om du har det burde du klare å tyne ut veldig av det ved hjelp av overklokking.

 

Eg klarte å gå fra 6900 i 3dmark01 til 8700 med vanlig stock kjøling(som følgte med) og et par kabinett vifter.

 

med dette klarte eg å køyre alle dagens spel uten noke spesiell lave instillinger.. (var før eg fekk tak i Far cry demoen though)

 

For å vere ærlig var eg meir glad i mitt geforce 3 kort enn mitt radeon 9800 kort :)

 

men uansett, du må opp til Geforce 4 4600 eller 4800 for å merke forskjell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...