Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Outlook adressebok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal sende mail, og navnene i adresseboken er vist med etternavn - KOMMA - fornavn, og navnet inneholder bokstavene Æ-Ø-Å får jeg følgende feilmelding: 0x800ccc79

Jeg har Telenor ADSL, Microsoft XP. Har problemet på alle mine PC, uansett opprativsystem.

Er det andre som har samme problemet? Når jeg ikke bruker -KOMMA- som delingstegn er det ikke noe problem.

Er det feil i Outlook'en eller hos Telenor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Denne ”feilen” ligger nok hos Telenor sin mailserver, og ikke lokalt på dine PC-er

0x800CCC79 SMTP_REJECTED_RECIPIENTS - Server rejected recipients.

Som du ser av feilmeldingen så står det at serveren avviser mottaker ( e-postadressene ) Mulig på grunn av at man skriver feil eller at e-postadressen ikke eksisterer.

Dette er en typisk Outlook Express feilmelding, men du skriver at du bruker Outlook, men det er mulig at denne beskrivelsen av feilen gjelder for dem begge.

Endret av bits&bytes
Skrevet
Denne ”feilen” ligger nok hos Telenor sin mailserver, og ikke lokalt på dine PC-er

0x800CCC79 SMTP_REJECTED_RECIPIENTS - Server rejected recipients.

Som du ser av feilmeldingen så står det at serveren avviser mottaker ( e-postadressene )

Dette er en typisk Outlook Express feilmelding, men du skriver at du bruker Outlook, men det er mulig at denne beskrivelsen av feilen gjelder for dem begge.

Men hvorfor skjer det ikke når han bruker komma (,) som delingstegn da? :ermm:

Skrevet (endret)

0x800CCC79   SMTP_REJECTED_RECIPIENTS    - Server rejected recipients.

Som du ser av feilmeldingen så står det at serveren avviser mottaker ( e-postadressene )

Men hvorfor skjer det ikke når han bruker komma (,) som delingstegn da? :ermm:

tja si det, men mailen blir sendt ut fra hans PC-er for deretter å bli avvist av mail serveren, så "feilen" er nok da mest sannsynlig på mailserveren til Telenor siden det er der mailene stopper.

Endret av bits&bytes
Skrevet

Kan noen prøve å skrive navnet sitt med Æ-Ø eller Å på sin egen E-postadresse, og velg visningsalternativet med (,). For så å sende en e-post til seg selv!

Vi får da se om det er flere som har samme problemet.

Skrevet

Her er feilmeldingen jeg får når jeg deler visningsnavnet med (,).

Meldingen kan ikke sendes fordi en av mottakerne bla avvist av serveren. Den avviste e-postadressen er Fagerheim. Emne 'Test', Konto: 'Telenor', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Svar fra server: '553 5.3.0 <Fagerheim>... Missing domain part', Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Serverfeil: 553, Feilkode: 0x800CCC79

Blir du klokere av denne???

Skrevet

er e-post adressen din riktig? støtter leseren din æøå i domenenavn? og støtter telenor det ikke minst?? kanskje et relay problem mot serveren hvis du har et underlig abo..

Skrevet (endret)

Hallo kan du ikke lese eller .

Den avviste e-postadressen er Fagerheim.

Missing domain part'

Denne epost adressen mangler domene .

Eks : [email protected]

Epost programmet ditt eller adresseboka har feil smtp

adresse for denne kontakten .

....

Endret av syar2003
Skrevet

typisk feil, når du kan lagre hva som helst i outlook under ett valgt "handle" også bruke det i e-poster enda det ikke er lagret noen ekte e-post adresse... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...