Gå til innhold

Ny pc til 11000kr!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville nok gått for ettA64 oppsett. Gjerne en Amd 64 3200 sammen med ett MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB hovedkort. 1 GB ram med gode timings.

Ett par stk 200 gb s-ata disker. Og venter litt med å kjøpe skjermkort, til 6800 ultra kommer, eller noe tilsvarend(eller bedre fra ati kommer).

 

Da har du maskin:D

 

altså. A64 med s754 nforce 3 250 hk, 1 gb god ram, og litt lagringsplass, og spilla guffes opp med hjelp av next-gen grafikkort:D Det jeg skal i allefall. etter mye research så har jeg funnet ut at det er det som yter mest + at a64 3200 på ett nforce 3 250 hk klokker meget bra, og yter VELDIG bra.

Lenke til kommentar
Ville nok gått for ettA64 oppsett. Gjerne en Amd 64 3200 sammen med ett MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB hovedkort. 1 GB ram med gode timings.

Ett par stk 200 gb s-ata disker. Og venter litt med å kjøpe skjermkort, til 6800 ultra kommer, eller noe tilsvarend(eller bedre fra ati kommer).

 

Da har du maskin:D

 

altså. A64 med s754 nforce 3 250 hk, 1 gb god ram, og litt lagringsplass, og spilla guffes opp med hjelp av next-gen grafikkort:D Det jeg skal i allefall. etter mye research så har jeg funnet ut at det er det som yter mest + at a64 3200 på ett nforce 3 250 hk klokker meget bra, og yter VELDIG bra.

mm, sats heller på en AMD A64 3200+!

Men ikke sats på MSI...Men har du klokka din gamle pc noe?

Ellers så burde du begynne med luftkjølig...Ikke vannkjkøling..

 

Mvh Stian_A

Lenke til kommentar

MSI-kortet var liksom ett av de korta som er tidligst tilgjengelig med nforce 3 250., som skal yte meget bra. Nå vet jeg ikke hvordan MSI har vært før, men det ser ut til her at de klarer seg bra.

 

Ellers å kommer jo flere produsenter med nforce 3 250-kort i nær framtid.. les: juni! Så vi får se hva som skjer:D

Lenke til kommentar
Ville nok gått for ettA64 oppsett. Gjerne en Amd 64 3200 sammen med ett MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB hovedkort. 1 GB ram med gode timings.

Ett par stk 200 gb s-ata disker. Og venter litt med å kjøpe skjermkort, til 6800 ultra kommer, eller noe tilsvarend(eller bedre fra ati kommer).

 

Da har du maskin:D

 

altså. A64 med s754 nforce 3 250 hk, 1 gb god ram, og litt lagringsplass, og spilla guffes opp med hjelp av next-gen grafikkort:D Det jeg skal i allefall. etter mye research så har jeg funnet ut at det er det som yter mest + at a64 3200 på ett nforce 3 250 hk klokker meget bra, og yter VELDIG bra.

mm, sats heller på en AMD A64 3200+!

Men ikke sats på MSI...Men har du klokka din gamle pc noe?

Ellers så burde du begynne med luftkjølig...Ikke vannkjkøling..

 

Mvh Stian_A

har holdt på med luftkjøling en stund nå ja. :yes:

 

jeg skal bruke pcen til gaming.

Lenke til kommentar
Ville nok gått for ettA64 oppsett. Gjerne en Amd 64 3200 sammen med ett MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB hovedkort. 1 GB ram med gode timings.

Ett par stk 200 gb s-ata disker. Og venter litt med å kjøpe skjermkort, til 6800 ultra kommer, eller noe tilsvarend(eller bedre fra ati kommer).

 

Da har du maskin:D

 

altså. A64 med s754 nforce 3 250 hk, 1 gb god ram, og litt lagringsplass, og spilla guffes opp med hjelp av next-gen grafikkort:D Det jeg skal i allefall. etter mye research så har jeg funnet ut at det er det som yter mest + at a64 3200 på ett nforce 3 250 hk klokker meget bra, og yter VELDIG bra.

hvor mye vil et 6800 koste ?

Lenke til kommentar

du klarer å klokke flere mhz ut av P4, men det er jo bare det at hver mhz på en amd yter mere enn hver mhz på p4.... that's the fact. Så skal du ha pc for å få mest mhz ut av den eller skal du ha mest ytelse....

 

Jeg ville definitivt gått for amd 64 3200. Amd er også med sin 64bit-support veldig framtidsretta.

 

 

De sier at Nvidia 6800 ultra vil koste rundt 5 lapper.... uten å være helt sikker.

 

Anbefaler at du leser litt tester av både p4 og amd 64 før du bestemmer deg. Når det gjelder spilling er amd 64 veldig bra, mens Pnetium har en fordel med dual-ram, hvis du skal encode mp3 og slike saker.... men for spilling som du sier.. så er amd 64 helt klart noe for deg.

 

Det er MIN mening i allefall, men les tester du. For her inne blir du bare forvirra :no:

Lenke til kommentar

jeg skal bruke pcen til gaming.

Hvis du skal bruke den mest til spilling ville jeg gått for AMD 64, selv om P4 nok klokker bedre er 64'en generelt bedre i gaming

Har du noe som backer opp opplysningene du kommer med? Har tanken på å regne prosentvis falt deg inn? Dessuten varierer hvor mye en kan klokke div. cpu'er helt vanvittig fra CPU til CPU at det blir for dumt å si noe slikt.

Dessuten yter A64 MYE bedre enn P4 i så og si samtlige applikasjoner.

Ta 3dmark scores for eksempel? Flere folk over 30k med A64, med P4 tror jeg rekorden er på rundt 26k.

Lenke til kommentar

jeg skal bruke pcen til gaming.

Hvis du skal bruke den mest til spilling ville jeg gått for AMD 64, selv om P4 nok klokker bedre er 64'en generelt bedre i gaming

Har du noe som backer opp opplysningene du kommer med? Har tanken på å regne prosentvis falt deg inn? Dessuten varierer hvor mye en kan klokke div. cpu'er helt vanvittig fra CPU til CPU at det blir for dumt å si noe slikt.

Dessuten yter A64 MYE bedre enn P4 i så og si samtlige applikasjoner.

Ta 3dmark scores for eksempel? Flere folk over 30k med A64, med P4 tror jeg rekorden er på rundt 26k.

Tja. Det er jo det jeg sier; 64'en er bedre til gaming og får generelt høyere score i 3Dmark. Men utfra tester ser det ut til at P4 kan klokkes lengre %-vis enn 64'en.

 

I f.eks videoredigering/koding ser det ut som om P4 er raskere en AMD'en

Lenke til kommentar
Jeg ser det er delte meninger, men hvilken produsent klokker best?? :hmm:

P4 uten tvil

Vel, var vel egentlig den posten din mitt innlegg var myntet på, beklager, det ble "litt" uklart :roll:

Når du sier "P4" uten tvil så tenker jeg med en gang på budsjettklasse AMD cpu'ene, nemlig AMD XP. Her har vi gullkorn som T-bred XP1700, XP2500 og XP2600. Dessuten er ikke A64 en så dårlig klokker som noen kanskje tror, jeg så jo et par poster ang. akkurat det her på forumet, men mange folk mener noe annet. Endel folk med ekstrem kjøling har dratt sine A64'er opp i 3Ghz, som tilsvarer nesten 50% overklokk, dessuten klokker ikke A64'en dårlig med f.eks vann eller luft heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...