Gå til innhold

Nokia 6230 - meldingstoner og java import?


Anbefalte innlegg

1. Kjenner noen til mulighet å bruke en .MP3 fil som meldingstone ved SMS på 6230? Har noen tips om enkel en MP3-til-AAC konverter eller som kan konvertere MP3 låter til 128bit?

 

2. Kan man endre farge/størrelse på teksten som ligger foran bakgrunnsbilde, fordi det er nesten umulig å se hva klokken er osv hvis man bruker et mørkt bilde..

 

3. Jeg har brukt Nokia Application Installer for å kopiere java spill til Nokia 6230, men da legger spillene seg kun i katalogen "Programmer -> Samling". Er det ikke mulig å lagre spill/programmer på MMC kortet? Hvordan og hvilket program kan brukes evt? Det funket ikke å bare kopiere over .JAR filene til MMC kortet :(

 

4. Kan noen av katalogene under "Galleri" menyen slettes? feks Musikkfiler og Videoklipp lagrer jeg jo kun på MMC kortet..

 

5. Når jeg sender over stor .3GP film via bluetooth (ca 10 MB) og skal se dem etterpå, så får jeg error og telefonen restarter.. Flere fått denne feilen? Noen store .3GP filer får jeg heller ikke lyd på, men får likevel lyd på PC. Finnes 3.parts Series 40 software som gjør at man kan se .3GP filmer i full screen på 6230? (man får liten ramme med standard spilleren)

 

Takk for alle tips!

Endret av MortenS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du kan hvertfall legge MP3 direkte som meldingstone. Bare gå på meldingslyd->ringetone->åpne galleri og velg filen. Mend en må ligge på telefon minnet, kan ikke ligge på minnekortet.

 

2. Du kan endre fargene på de to stolpene(dekning og batterinivå) men ikke på klokken. HVertfall har ikke jeg klart det...

 

3. Tror ikke det går(men er ikke helt sikker...)

 

4. Standarmappene kan ikke slettes... Men de tar ikke noen plass heller da

så hvorfor gidde?

 

5. Aner ikke for å være helt ærlig... Sikert noen andre som vet..?

 

Håper det hjalp litt da!

Lenke til kommentar

En ting til, bilder knyttet til kontakter kommer kun opp som et miniatyr i høyre hjørnet, er det mulig å få dette i fullscreen? Har man ikke bilde på kontakten så er det nesten umulig å se nummert som ringer i sort skrift, hvis mørk bakgrunn igjen...

 

Også er det noen som merker at PCen er blitt tregere etter å installert en USB Bluetooth dongle? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Går desverre ikke ann å ha større bilder der, har hvertfall ikke funnet det etter iherdig leting... Skulle ønske den hadde den muligheten også! "Mye vil ha mere!"

 

Måtte du legge inn SP1 for å få lagt inn dongelen? Hvis ikke så aner jeg ikke hva det kan være...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Svar på sps.3

Det er fordi i NOKIA APLICATION INSTALLER der er ingen program for å installere/overføre spill til mobilen. Den har kun installer for programmer, derfor overfører NAI spillene til SAMLING mappe. Du kan prøve å overføre spill direkte fra pc'en til mobilen din gjenom IR eller BT, dvs uten å bruke NAI (jeg har ikke prøved den selv, men har prøved å overføre mp3 filer or .3gp filer og den gikk uten noen feil)

 

Svar på sps.5

Det er mange feil i NOKIA 6230 og det du nevnte er en av dem. Jeg har selv oppdaget flere feil. En av dem er at man kan ikke slette noen som helst innhold som du har lagret etter du bytter instillinger. Jeg mener, hvis du har tatt opp lyd eller lagret .mp3 på mobilen din med IKON MENY-instillinger, du kan ikke slette dem hvis du bytter til RUTENETT (og vise-versa). For å slette dem må du ta ut MMC kort og gjenoprette fabrikk instillinger ved å taste sikkerhetskoden. (håper at dere skjønner hva jeg mener).

En annen feil er at hvis du bla veldig fort fra KAMERA til VIDEO så restarter mobilen på nytt.

En annen er at MOBILEN henger seg fast noen ganger ved BT overføring.

Jeg håper at NOKIA kommer med en bedre software til denne telefonen ellers kommer jeg til å selge den velding snart.

Lenke til kommentar
Du kan prøve å overføre spill direkte fra pc'en til mobilen din gjenom IR eller BT, dvs uten å bruke NAI (jeg har ikke prøved den selv, men har prøved å overføre mp3 filer or .3gp filer og den gikk uten noen feil)

Sorry det går ikke, har prøvd det selv. Da forstår ikke telefonen at det er et spill. Viser kun som et ukjent ikon. Spillet må nok "installeres".

 

Ja det er mongo at spillene havner under Samling, men slik er det når man bruker Nokia App Installer. Tror ikke det finnes alternativer per idag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...