Gå til innhold

Kortleser-Problemer med å overføre bildene til PC


Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg et "relativt greit" nybegynner kamera av nysgjerrighet for lek, prøving og feiling. Foreløpig har jeg trøblet litt med overføringen av bilder, noe jeg kanskje hadde håpet noen kunne korrigere meg på.

Jeg har et HP433 med et 512Mb San Disk SD-kort. Jeg har en ny PC (AMD Athlon XP) med innebygd kortleser. Problemet mitt er heftet til kortleseren.

I utforsker ser jeg antall bilder med JPEG endelse, størrelse osv., men jeg får ikke kopiert bildene over på HD. Når jeg forsøker dette, kopieres kanskje 1/3 av bildene. Resterende gir feilmld. som antyder at filen kan være skadd. I tillegg klarer ingen av visningsprogrammene å vise de bildene som har blitt overført.

Jeg kan få feilmld. som: JPG error - Invalide JPEG file structure: SOS before SOF eller Quantization table 0x00 was not defined. Dette er uproblematisk når jeg laster over bildene direkte fra kameraet med USB-kabel (Uten software - Med kameraet definert som en stasjon.).

Men det er jo de samme data som blir overført???

Har formatert kortet på Pc for å slette "alt", deretter i kamera for å opprette mappene kameraet bruker. Noen som kan bistå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...