Gå til innhold

Lei av testbildene


Anbefalte innlegg

Har sett bildene tatt med Casio Exilim EX-Z40 i forbindelse med testen av dette kameraet. Bildene som går igjen i alle tester er av motiver som nesten ikke er i bevegelse. Av alle de digitalkameraene som jeg har brukt er dette bilder som er enkle oppgaver for de fleste i rett lys. Jeg savner bilder med motiver av noe i fart. Feks. barn som løper - dyr som løper - fotballspillere / håndballspillere som løper -i det hele tatt bilder fra det familiefolk tar bilder av, ungene sine som driver ett eller annet på fritiden. Jeg vet at det da kreves mye mer av kamera samt av fotografen. Men alikevel ville det da avslørt mye mer av kameraet en motiver som nesten ikke beveger seg.

 

Kommentarer ønskelig

 

mvh

tomy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg savner bilder med motiver av noe i fart......... Jeg vet at det da kreves mye mer av kamera samt av fotografen.......

Nettopp derfor brukes motiver som nesten eller ikke er i bevegelse.

Det er betydelig lettere å sammenligne kameraer utifra samme motiv.

 

www.photosig.com har en søkemulighet på bilder tatt av ett bestemt kamera. Mulig det hjelper deg litt.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
Neste gang jeg ser et dyr som løper skal jeg forsøke å ta bilde av det.

Få tak i en litt stor, sulten katt og ei ganske lita, sint bikkje og plasser dem i et ganske stort rom med rikelig lys utenfra.

 

Utmerket grunnlag for test av autofokushastighet (evt følgefokus), lukkerforsinkelse og seriebildefunksjon.

 

Leggbeskyttere og hjelm anbefales. :roll:

 

 

Mvh

Kjetil

Endret av rotekaizer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...