Gå til innhold

Hvilkne DVD-plater burde jeg kjøpe?


DXT

Anbefalte innlegg

Hei, har lest de fleste trådene angående DVDR her på forumet, men blir ikke klok på det. Jeg er ute etter billige plater som har en kvalitet som er bra nok til at det ikke blir feilmeldinger og at de varer i noen år.

 

Brenneren de må være kompitable med er NEC 1300A

 

Hadde vært fint om dere hadde tatt med hvor de fåes kjøpt også, men dette kan jeg finne ut av selv ;)

 

Takker på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lett en stund etter gode DVD-R plater nå, og etter å ha lest endel tester fant jeg ut at RitekG04 kunne passet meg så jeg bestillte 50stk fra brenner.no. Nå for tiden bruker jeg Xboxen min som DVD avspiller og kjipt nok klarer ikke xboxen min med philips DVD rom og lese platene(den er veldig kresen).

 

Men etter å ha sendt en mail til norwaydisc.no fikk jeg tilsendt to stk BeALL DVD-R i posten for å teste om disse kunne fungere på xboxen, og det gjorde de. :thumbs:

 

BeALL er en tidligere del av Samsung, så de leverer skikkelige plater.

Lenke til kommentar
Du kan også kjøpe that's Write! Bruker de selv, og de er både billige og bra... alldri hatt noen problemer

Alle DVD plater, også de aller billigste, har få feilbrenninger, så det er ikke spørsmålet. Spørsmålet er hvor lenge de holder på data'ene. De dårligste mister data etter bare ett par år. De beste varer i flere tiår... hvis du behandler de pent.

 

Plextor plater skal være de aller beste, men de koster jo litt også da. Verbatim er ett noe billigere merke, men er de produsert rett sted, så er også de meget gode (se annet sted på forumet om info om disse). Har også hørt at Maxell plater har kommet godt ut i slike holdbarhetstester.

Lenke til kommentar

Så på norwaydisc, falt for tilbudet om 50 dvd-plater + 50 covre.

 

Er det verdt 30 kroner ekstra for 50x BeAll DVD i forhold til norwaydisc, fortis? Hvem og hvilket hadde dere valgt?

 

Synd Norwaydisc ikke sender med giro, 45 i oppkrav svir i prosentvis økning per plate sammenlagt pris :(

 

Men Princo plater har jeg forstått at ikke er noe å ta sjansen på?

Lenke til kommentar
Så på norwaydisc, falt for tilbudet om 50 dvd-plater + 50 covre.

 

Er det verdt 30 kroner ekstra for 50x BeAll DVD i forhold til norwaydisc, fortis? Hvem og hvilket hadde dere valgt?

 

Synd Norwaydisc ikke sender med giro, 45 i oppkrav svir i prosentvis økning per plate sammenlagt pris :(

 

Men Princo plater har jeg forstått at ikke er noe å ta sjansen på?

Anbefaler BeALL. Norwaydisc har jeg ikke testet på ND-1300A (da jeg ikke har en selv).

 

Det er mulig å betale med kort - da slipper du oppkravsgebyret. ;)

 

Men en ND-1300A er det som å vinne i lotto å få princo til å virke skikkelig...... :p

Lenke til kommentar
Så på norwaydisc, falt for tilbudet om 50 dvd-plater + 50 covre.

 

Er det verdt 30 kroner ekstra for 50x BeAll DVD i forhold til norwaydisc, fortis? Hvem og hvilket hadde dere valgt?

 

Synd Norwaydisc ikke sender med giro, 45 i oppkrav svir i prosentvis økning per plate sammenlagt pris :(

 

Men Princo plater har jeg forstått at ikke er noe å ta sjansen på?

Anbefaler BeALL. Norwaydisc har jeg ikke testet på ND-1300A (da jeg ikke har en selv).

 

Det er mulig å betale med kort - da slipper du oppkravsgebyret. ;)

 

Men en ND-1300A er det som å vinne i lotto å få princo til å virke skikkelig...... :p

Ok. Da går jeg for BeAll plater. norwaydisc har 50 beall plater og 50 dvd-video-covre til 650 kroner.

 

jeg er dessverre 17 og har dermed ikke "ekte" visa kort, bare viea electron, men sendte dem mail og det var i orden at jeg kunne overføre penger til kontoen dems og bare sende dem mail med det jeg skulle ha for pengene. Les og lær komplett ;)

Lenke til kommentar
Så på norwaydisc, falt for tilbudet om 50 dvd-plater + 50 covre.

 

Er det verdt 30 kroner ekstra for 50x BeAll DVD i forhold til norwaydisc, fortis? Hvem og hvilket hadde dere valgt?

 

Synd Norwaydisc ikke sender med giro, 45 i oppkrav svir i prosentvis økning per plate sammenlagt pris :(

 

Men Princo plater har jeg forstått at ikke er noe å ta sjansen på?

Anbefaler BeALL. Norwaydisc har jeg ikke testet på ND-1300A (da jeg ikke har en selv).

 

Det er mulig å betale med kort - da slipper du oppkravsgebyret. ;)

 

Men en ND-1300A er det som å vinne i lotto å få princo til å virke skikkelig...... :p

Ok. Da går jeg for BeAll plater. norwaydisc har 50 beall plater og 50 dvd-video-covre til 650 kroner.

 

jeg er dessverre 17 og har dermed ikke "ekte" visa kort, bare viea electron, men sendte dem mail og det var i orden at jeg kunne overføre penger til kontoen dems og bare sende dem mail med det jeg skulle ha for pengene. Les og lær komplett ;)

Komplett er for store til å bry seg om enkelt personer slik.

 

Norwaydisc er et lite firma - og hvert salg betyr mye. Derfor vil også support/kundeoppfølging osv sitte i høysetet.

Lenke til kommentar
Alle DVD plater, også de aller billigste, har få feilbrenninger, så det er ikke spørsmålet. Spørsmålet er hvor lenge de holder på data'ene. De dårligste mister data etter bare ett par år. De beste varer i flere tiår... hvis du behandler de pent.

Det jeg ser mest på er antall lavnivåfeil (som bra tester vanligvis har testet med Kprobe). Jo høyere dette er, jo flere frittstående spillere vil vanligvis ha problemer med å lese platen. Blir det veldig høyt, vil det bli vanskelig å lese platen i noe annet enn brenneren man brente den med. Personlig bruker jeg derfor 4x Samsung BeAll-plater fra PS-Data (litt under 10 kr stk), og brenner dem på 2x. Feilnivået blir forholdsvis lavt med 4x også, men når jeg brenner dem på 2x, synker det til en fjerdedel.

Lenke til kommentar

Kanskje greit å kjøpe enda dyrere plater da? Verbatim og Maxell bruker jeg, og har ikke hatt problemer med noen av de i noen stasjonære spillere (har en selv, og har gitt bort noen til ganske mange venner... har fungert fint hos alle).

 

Bruker som sagt kun Verbatim og Maxell, på min Plextor 708A.

 

EDIT : Verbatim platene brenner jeg på 8X (tar 7-8 minutter :thumbs: ), mens Maxell ikke er sertifisert for høyere enn 4X.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Men Princo plater har jeg forstått at ikke er noe å ta sjansen på?

Jeg har aldri prøvd Princo selv, siden jeg kun har + brenner, men etter hva jeg har hørt så skal de være dritt :thumbdown:

Hvordan vet jeg om jeg har - eller + brenner? :hmm:

Hvilket merke og modell er det?

Skal sjekke og komme tilbake med det :thumbup:

Lenke til kommentar
Kanskje greit å kjøpe enda dyrere plater da? Verbatim og Maxell bruker jeg, og har ikke hatt problemer med noen av de i noen stasjonære spillere (har en selv, og har gitt bort noen til ganske mange venner... har fungert fint hos alle).

Poenget er at jeg vil ha best mulig kvalitet på brenningene, til lavest mulig pris. Verbatim er altfor dyrt, og om jeg ender opp med plater fra CMC, er i tillegg kvaliteten dårligere enn BeAll. Mye bedre å kjøpe billige plater og være sikker på at kvaliteten er ok. Med mindre jeg hadde fått TY-plater, hadde jeg sansynligvis brent dem på 2x om jeg kjøpte Verbatim også. Har ingen problemer med å få tid til å brenne ut det jeg skal på 2x, så jeg kan ikke se den helt store fordelen med å øke til 4x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...