Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Access is denied


Anbefalte innlegg

Får altså ikke tilgang til en maskin på nettverket hjemme. Begge maskinene bruker Win XP pro. Har slått på Guest account og tatt vekk alt som er i "Local Security Policy" under *Deny access to this computer.........

 

Kanskje litt dårlig forklart, men er det noen som har tips til meg slik at jeg kan få tilgang til maskinen på nettverket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en switch som det er koblet 3 maskiner til og vi har adsl. Vi få dermed tildelt ipadresse. Vi har ikke ruter, bare ADSL modem. Jeg kommer inn på den ene maskinen, men ikke den andre. Den maskinen jeg ikke kommer inn på, har tilgang til min maskin. Altså ingen kommer inn på den ene maskinen. Men han kommer inn på alle andre!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Her er noe jeg skrev som svar i en annen tråd.

 

Hei!

 

- Sett faste IP-adresser på begge to : 10.0.0.2 og 10.0.0.3 (Hvis du ikke bruker DHCP funksjonen i ruteren)

- Nettverksmaske setter du til 255.255.255.0 på begge

- Legg til en "trusted zone i NIS" på feks 10.0.0.1 - 10.0.0.10

- Del en mappe ("share as") sett Permission *PÅ SHARET* til full control

- Gå videre til NTFS filrettighets instillingene og sett full control på everyone gruppa.

 

Hvis du da skal mappe fra maskin 1 til maskin 2 skriver du inn denne i en dos prompt:

 

net use x: \\10.0.0.3\<navnet på den delte mappa> /USER:administrator <passord her> /PERSISTENT:yes

trykk enter

 

Dropp <>tegnene - de skal ikke være med.

 

Dette funker garantert!

 

Lykke til 

 

Hvis du ikke har NIS (Norton Internet Security), dropper du bare denne delen. Forøvrig kan det lønne seg å lage en brukerkonto på maskinen du sliter med feks user1 og passord 123 slik at du skal kunne autentisere rett.

Endret av *Tronaldo*
Lenke til kommentar

Jeg har bare norton antivirus 2003. Samme som NIS ?

Jeg kom forresten inn på den maskinen før, men plutselig klarte jeg ikke å komme inn på den lengre. Vi formaterte den maskinen vi ikke kom inn på, og installerte xp på nytt. Dette hjalp ingen ting! Trodde kanskje det var noe vi hadde stillt på inne i xp, men det virker ikke slik!

 

Det er 2 nettverkskort i den maskinen vi ikke kommer inn på. Vi har prøvd begge men uten resultat. Et onboard og et pci. Ellers fungerer nettverket fint. Internett fungerer på alle maskinene, det er bare den ene maskinen det ikke går ann å komme inn på.

Lenke til kommentar

Min tur. :)

 

Har du kontrollert at File and Printer Sharing er lagt inn og huket av? Av en eller annen grunn er den ikke alltid på plass, selv om man ellers får delt ut filer. Resultatet er at maskinen ikke nås, og ikke kan nå andre Windows shares.

 

Men hadde det stått "Access denied" eller "Resource not available"? hmm

Endret av joebush
Lenke til kommentar

File and Printer Sharing er lagt inn og huket av.

Det som er rart er at alt annet funker på maskinen. Internet, den maskinen kommer inn på alle andre og kan kopiere.

Med en gang jeg trykker på "maskinen" jeg skal inn på kommer det access is denied, og det står kontakt admistrator og alt det der.....

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...