Gå til innhold

Ny PC nr 2


Anbefalte innlegg

Jeg har allerede en AMD 64 og litt av hvert, men vil gjerne ha en PC siden av som jeg kan drive med andre ting når jeg f.eks. spiller, eller noe sånt.

 

Maskinen skal vel bare brukes til å surfe og sånt, og det hardeste jobben den kommer til å gå er å spille komprimerte video som xvid og sånt.

 

Har bare et lite rom så jeg ønsker at den ikke skal ta stort plass. Best er vel en av de mini-system løsningene. Ønsker heller ikke at den skal støye noe mer enn min allerede stillegående maskin.

 

Budsjett: 3000-5000 ekskludert skjerm, tastatur, mus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har egentlig ingenting å si, jeg kan bygge mini-atx, men barbone er kanskje enklere (men dyrere?).

 

Barbone er kanskje best for da slipper jeg å gjøre så mye.

Ja, helt sant. Barebone er også mye kulere enn Mini-ATX da.. ;) Har ikke tid til å foreslå noe oppsett nå, men kan se i morgen :D

Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte var at en P3 vil gjøre jobben perfekt, men den det innebærer ofte å lete mye eller å stjele en fra en skole :) (And you don't want to do that)

-Veldig billig på bruktmarked.no eller lignende

-Veldig stygt

-Nye vifter

-Ikke USB2.0 f.eks

-Stor størrelse

 

Et annet alternativ er en VIA C3 hvor du samtidig kan kaste deg på et casebuild prosjekt. (Maskin inni gammel videospiller med ny front av alu og plexi er jo fedt)

-Litt dyrt

-Mye arbeid om du ønsker

-Lite lyd

-Lav strømbruk

 

 

Eller så kan du kjøpe et mATX hovedkort og en ATX PSU og sette dette sammen i et mini/desktop tower. Dette vil trolig bli "overkill" (1400MHz f.eks) og trolig bruke en del strøm i forhold til C3/P3. Prisen du betaler for toweret vil også si hvor stygg den blir.

Cooler Master sitt desktop som du kan kjøpe på microplex til 1200,- er jo nice, mens det lille Chieftec er ugli. Demobrukt er også din venn.

-Relativt billig (3500,- komplett med tatatur/mus og alt)

-Mer lyd og strøm enn C3

 

EDIT: Når det gjelder BB så vil det koste en del over budsjettet.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16449

sjekk denne. Den kommer inn 27 på ITavisen. Med dvd støtte uten å starte OS og. Kjekk og liten, Hi Fi og Data i et :thumbs:

.. og dyr. Fra 3-5k, skriver han. Da svir man ikke opp 3k på noe fancyschmancy greier. Her finner man barebone-kabinetter til godt under 2k.

 

Hvis alt som kreves er at den kan spille av litt video, er de integrerte skjermkortene som oftest mer enn godt nok. Hiv i en Duron eller Celeron, alt ettersom hvilken socket man går for, en liten brikke med 256mb ram, en 80gb Seagate Barracuda IV (hvis de selges fortsatt) og en 80mm vifte av fiin årgang, så skal man ende opp med noe av det mest støysvake på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...