Gå til innhold

TEST: Eizo L795


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pøøøøø! :thumbdown:

For den prisen :nei:

Jeg vil heller gitt merket "anbefales" til en av samsungs 19" :wow:

kan jo ikke gi den noe annet en anbefalles. Pris er ikkke utslagsgivende for de som vil ha det beste av det beste.

 

Denne skjermen har den kvaliteten som skal til for at jeg skal anbefale denne. kan si meg enig at den er noe dyr, og derfor skriver jeg også i konklusjonen at du som er på jakt i denne prisklassen er kanskje mer fornøyd med en l885 eller 2080 ux+

 

Jeg gjorde det dessuten klart allerede i innledning at dette var en skjerm for de proffesjonelle brukerne....

 

Det er enorm kvalitetsforskjell mellom 193 t og denne , og jeg har dessuten anbefalt 193t i tidligere tester.....

 

Sum sumarum: det som er noe av det sterkeste på markedet kan ikke få noe annet en anbefales.....

Lenke til kommentar
Ett lite spørsmål til deg Øyvind. Når tror du at 19" kommer opp til 17" eller forbi i forhold til spilling?(responstid) Har du noe peil der? Vet du noe om hvorfor det ikke finnes? Det finnes jo både 17" og 21" som er på 16 ms mindre.

har dessverre ingen svar på dette. 90% av de som spiller på sin 19" lcd skjerm er storfornøyd.

 

19" markedet er preget av at så og si alle skjermene benytter samsung paneler. uansett er trenden i andre land (eks sverige) at fler hopper over 17" standaren og går direkte på 19".

 

Men det er mye som spiller inn her. Kanskje vi allerede etter sommern ser særdeles raske 19" skjermer. Kan ikke si mer enn det da jeg ikke er noen spåmann.

 

Venter også på blinkende baklys etc som er under utvikling. Mest spendt er jeg på samarbeidet mellom NEC og Eizo. Disse er godt i gang med noen sinnsykt sterke paneler :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting. Hvordan er denne i forhold til L767 når man tenker på bildekvalitet og etterslep? Går med planer om å kjøpe ny skjerm og vet ikke om det er verdt å betale nesten 2000kr mer når jeg ikke trenger funksjoner som pivot og picture-in-picture

Lenke til kommentar
Fin test igjen :thumbup:

 

Og innmari kjekt at prisene blir presset nedover :D Sjansene for at en Eizo finner veien til mitt skrivebord er veldig mye størren nå.

 

Dersom film er hovedbruksområde, vil du da anbefale en 19" Eizo eller den 20" som du testet fra Iiyama?

tja si det du.

 

Dette spørss på bruksområdet ditt. Kvalitets messig snakker vi om to helt forskjellige klasser her. Eizo har et bedre bilde, har bedre fargegjengivelse og har flere muligheter fysisk og i meny.

 

Det kommer også ann på hva du er vant til av billedkvalitet tidligere. Det finnes de som kjøper skjermer jeg slakter og er kjempe fornøyde. Jeg for min del bruker skjermen til alt fra spill til foto og bilde, derfor vektlegger jeg billedkvalitet fremfor alt, og jeg har mine preferanser.

 

Men står valget mellom denne og iiyama hadde jeg personlig valgt denne, selv om den bare har 1280 x 1024 i oppløsning. Dette for den kvalitetsmessig er mye bedre enn iiyamaen.

 

Du kan stille deg spørsmålet:

 

Carmella (dama på bilde) en natt eller et år med Rosanne Barr.

Valget mitt er ihvertfall soleklart :)

 

Men mens jeg er inne på det med film på lcd kommer mer info om dette etterhver.

Har dette foreløbig (men husk da er du en av gutta som er superkresne (men hvorfor nøye seg med second best?)):

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=230934

 

Mer kommer der, har bare hatt litt mye å gjøre i det siste...

Lenke til kommentar
Jeg respekterer arbeidet ditt,men burde ikke "det lille ettersleper" som var veldig synelig i farcry nevnes på minus siden?

 

Bra test.

det området jeg var mest i tvil om. Tenkte faktisk å sette det på minus, men siden alle 19" har dette problemet syns jeg det hadde vært unfair da jeg heller ikke skriver det på andre. Men jeg nevner det alltid i spill delen slik at man er klar over hva man kjøper her.

 

uansett vil du sikkert legge merke til at alle som har 19" skryter av at skjermen deres ikke har etterslep i det hele tatt, dette gir deg en liten ide om hvor kresne vi er i testgjengen ;)

 

Men takk for ros :) slik varmer :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på en ting. Hvordan er denne i forhold til L767 når man tenker på bildekvalitet og etterslep? Går med planer om å kjøpe ny skjerm og vet ikke om det er verdt å betale nesten 2000kr mer når jeg ikke trenger funksjoner som pivot og picture-in-picture

bilde er kvassere på denne, men så sant du ikke trenger pip og pivot (har også det på l767, og den er dritbra den og) kan jeg trygt anbefale deg l767. prisen faller jo daglig på den og er vel nå på nivå med alle andre 19" på markedet :D

Lenke til kommentar
Update til HP2025:

Forsøker nå å få til PiP, uten hell. Kan det være at jeg bruker en DVI-analog overgang? Det fungerer fint å bytte mellom de to inngangene, men PiP vil ikke være med....

 

snatch:

 

helt enig, men nå er det en gang slik at det skal gi deg en idikator på hvordan den er. Mange som innbiller seg at lcd ikke har farger en gang ;)

hepp, du bruker to forskjellige maskiner til dette?

 

begge tilkoblet skjermen?

 

da skal du bare kunne trykke på pip knappen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...