Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

trådløs router


Anbefalte innlegg

jeg har koblett en pc med kabel og to pc trådløs.jeg har satt opp det hele uten å bruke software fra smc.

alt fungerer men nå lurer jeg på om det fungerer tilfredstillende.

problem 1: det lyser bare i en av 4 channell leds,selv om tre er på nett.

problem 2: jeg haqr ikke noe webbgrensesnitt til routeren(fordi jeg ikke har brukt install wizzard)

jeg brukte ikke dette fordi jeg skjønt ikke serlig mye av dhcp,ip etc

 

hva må jeg gjøre utenom å lese masse.

er det slik jeg misstenker at de tre nå deler en channel

 

og til dere som elsker å latteligjøre vi som kan mindre, bare la det være

 

mvh prinsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
problem 1: det lyser bare i en av 4 channell leds,selv om tre er på nett.

Har aksesspunket innebygget switch? Isåfall lyser bare ett LED pga. at du bare har en koblet til med kabel. Skal ikke lyse for de to PCene du har koblet til trådløst.

 

Edit: _Finch_ var før meg :)

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar

fint da er problem 1 løst.

alt fungerer helt bra,men jeg bør vel sette meg inn i dette med routerens innstillinger for sikkerhet.

wizzard stopper opp og jeg kommer ikke videre.

bør få webbgrensesnittet opp på en av pcène da?

leser i manualen at en skal bruke routerens ip på alle maskinene.det står en adresse med noen tall der de tre siste er 3 pluss.betyr det at de tre siste tallene kan jeg bestemme selv?

finnes det en linnk hvor jeg en gang for alle kan lese og lære dette med sidd,dhcp,kryptering,ip etc ?

Lenke til kommentar

Google er din venn. Du lærer ikke noe om du ikke leser og prøver/feiler.

 

www.google.com

www.howstuffworks.com

www.whatis.com

 

slå deg løs

 

 

Ja forresten. Når det gjelder om det er tilfredstillende installert eller ikke.. Du bør egentlig installere programvaren til routeren. Det fungerer kanskje nå, men det kan komme til å slutte å fungere. Switchfunksjonen og det trådløse nettet er seperat og bør konfigureres riktig.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar

takk

det begynner å lysne og jeg leser mye på nettet.

problemet er litt flau,men jeg leser dårlig engelsk pga dysleksi.forstår det godt i talemål,men ikke skriftlig.

softwaren til cmc g standar routeren er på engelsk.

 

høres kansje rart ut men jeg har holdt på med pc i mange år og har klart meg til nå.

men jeg forstår ikke mange av de nye begrepene etter at jeg fikk adsl for 2 uker siden.kjøpte en svensk bok om nettverk på klas olson

..

når jeg går inn i wizard router set up så kan jeg velge mellom dsl eller static ip.

velger jeg dsl får jeg opp spørsmål om jeg har fått username, passord .

 

velger jeg static ip får jeg opp ett vindu med 4 kollonner

 

ip adress

subnett address

gateway adress

primery address

secondary adress

 

har tele 2 fast ip ???

 

kan noen hjelpe meg

Lenke til kommentar

du har statisk hvis ikke ipen begynner på 10.x.x.x, 172.16.x.x - 172.32.x.x og 192.168.x.x, en annen enkel måte å skjekke det på er å skjekke status på nettverks til koblingen og inne på tcp/ip egenskaper og se om det er satt ip eller om det står på motta automatisk

Lenke til kommentar
du har statisk hvis ikke ipen begynner på 10.x.x.x, 172.16.x.x - 172.32.x.x og 192.168.x.x, en annen enkel måte å skjekke det på er å skjekke status på nettverks til koblingen og inne på tcp/ip egenskaper og se om det er satt ip eller om det står på motta automatisk

Tele 2 har vel ikke statisk ip? Hvis man med statisk Ip mener Ipadresse som skifter en gang i blant, har vel Tele2 statisk IP for vanlige kunder.

 

Ipadressen til ruteren din er vel noe sånt som 192.168.2.1 ?

-b-

Endret av bono_head
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...