Gå til innhold

Data fra Komplett.no


Anbefalte innlegg

Hvis det er temperaturen så synest jeg det er dårlig av komplett å selge en sånn tv- kampanje pc, som skal være best i test på dinside.no, når det blir for varmt.....

Og som Zernick sa at han kjenner en som har nesten samme maskin ; det gjør jeg og- han har akkurat likt, bare ett annet kabinett...så hvorfor skal det skje med meg.....  :no:  :cry:

Jeg begynner å lure på om jeg skal sende den inn.....

Hallo, trur du misforstod litt der, det er eg som har nesten lik makin som deg og det var ganske heit inni den første gangen eg sjekka tempen i biosen.

 

Eg sjønnar heller ikkje kvifor komplett selger slike makiner når dei er veldig heite inni kabinettet, dei må no ha testa makina før dei selger den! :devil:

 

Så eg trur eg har hatt det same problemet men eg merka det den første dagen eg fekk makina!

Endret av Zernick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DU har ennå ikke opplyst om hva temperaturen er på din PC. Restart maskinen og trykk Del for å komme inn i bios. Der er det noe som heter Hardware Monitor eller lignende. Bare bla deg gjennom menyene til du finner noe slikt. Så kan du poste temperaturene dine (CPU og system).

 

Når du spiller, så øker temperaturen enda noen hakk, for da blir både CPU og skjermkort mer belatest. Temperaturøkningen varierer selvsagt fra maskin til maskin, men det er ikke unormalt at CPU temperatur kan stige hele 10 grader.

 

Det er meget lett å løse slike temperaturproblemer, absolutt ingen grunn til bekymring. Men man trenger å være litt nevenyttig. Kjenner du noen som har bygget PC selv, så kan de sikkert hjelpe deg. Hvis du hadde bodd i Sandvika utenfor Oslo, så kunne jeg sikkert ha hjulpet deg. Jeg har satt sammen en god del PCer og forsket mye på kjøling av PCer, spesielt med tanke på å få ned støynivået.

Lenke til kommentar
DU har ennå ikke opplyst om hva temperaturen er på din PC. Restart maskinen og trykk Del for å komme inn i bios. Der er det noe som heter Hardware Monitor eller lignende. Bare bla deg gjennom menyene til du finner noe slikt. Så kan du poste temperaturene dine (CPU og system).

Hva med å titte 3 innlegg opp ;)

 

edit: oops, sorry må vist se litt nøyere på hvem som poster hva

Endret av CD
Lenke til kommentar

System temp er grei, det er temparaturen inne i kabinettet, målt på hovedkortet et sted. 55 grader idle på CPU er derimot litt mye, men egentlig ikke problematisk. AMD CPU skal tåle ca 75 til 85 grader, så du er langt unna det.

 

Har du noen kabinettvifter? Hvis du ikke har noen, så kunne du sette en til å blåse ut bak, rett under PSU.

Lenke til kommentar
f.eks Denne?

Passer denne til mitt kabinett da?

Hvor mange bør jeg kjøpe da?

Den 12dB vifta klarer såvidt å blåse ned ett korthus :roll:

 

Jeg ville kjøpt noen 19dB eller 26dB Papst vifter. De er billigere på Microplex forresten.

 

Du må sjekke spesifikasjonene til kabinettet, eller åpne det og se selv hvor mange du har plass til.

Endret av Zoidman
Lenke til kommentar
f.eks Denne?

Passer denne til mitt kabinett da?

Du må sjekke spesifikasjonene til kabinettet, eller åpne det og se selv hvor mange du har plass til.

Hvor kan Jeg sjekke spesifikasjonene da?

på AVANTECH sin hjemmesider?

Du har det samme kabinettet som eg har og der er det plass til 4 Kabinett vifter på 80x80mm.

Lenke til kommentar
f.eks Denne?

Passer denne til mitt kabinett da?

Du må sjekke spesifikasjonene til kabinettet, eller åpne det og se selv hvor mange du har plass til.

Hvor kan Jeg sjekke spesifikasjonene da?

på AVANTECH sin hjemmesider?

Du har det samme kabinettet som eg har og der er det plass til 4 Kabinett vifter på 80x80mm.

takk... :thumbup:

Hvor mange bør jeg kjøpe da?

Lenke til kommentar

En grei måte å finne ut om det faktisk er temperaturen inne i kabinettet som gir deg problemer, er å ta av sidedøren på kabinettet og kjøre uten denne en stund.

 

Hvis du har en idle temperatur på 55C kan temperaturen meget godt nærme seg smertegrensa under tung last. Sisoft Sandra er et fint program for å lese ut systeminformasjon som bl.a CPU temperatur. Ellers har sikkert hovedkortprodusenten et eget program for å overvåke hovedkortet.

 

R.

Lenke til kommentar
f.eks Denne?

Passer denne til mitt kabinett da?

Du må sjekke spesifikasjonene til kabinettet, eller åpne det og se selv hvor mange du har plass til.

Hvor kan Jeg sjekke spesifikasjonene da?

på AVANTECH sin hjemmesider?

Du har det samme kabinettet som eg har og der er det plass til 4 Kabinett vifter på 80x80mm.

takk... :thumbup:

Hvor mange bør jeg kjøpe da?

2 vifter er nokk :D

Lenke til kommentar
En grei måte å finne ut om det faktisk er temperaturen inne i kabinettet som gir deg problemer, er å ta av sidedøren på kabinettet og kjøre uten denne en stund.

 

Hvis du har en idle temperatur på 55C kan temperaturen meget godt nærme seg smertegrensa under tung last. Sisoft Sandra er et fint program for å lese ut systeminformasjon som bl.a CPU temperatur. Ellers har sikkert hovedkortprodusenten et eget program for å overvåke hovedkortet.

 

R.

Nå har den stått oppe i ca. halv time.... med vinduene på full gap...

temperaturen har sunket 5 grader...... på CPU'en

Lenke til kommentar
Nå har den stått oppe i ca. halv time.... med vinduene på full gap...

temperaturen har sunket 5 grader...... på CPU'en

Hmm, hvilken goop bruker du? Og hvor mye brukte du?

hva?

Goop er kjølepasta, noe man har mellom CPU og CPU kjøleren. Men siden Komplett.no har bygget PCen for deg, så har du ikke tatt på dette selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...