Gå til innhold

Ftp server program


slimer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Serv-U er et mesget bra ftp program med de fleste funksjoner

Serv-u har en del funksjoner og er veldig brukervennlig. Men ønsker du å ha et sikkert system, er serv-u noe av det verste som finnes på markedet per idag.

 

Finnes masse sikkerhetshull og såkalte exploits på serv-u, som er spredt ut over hele nettet. Ved hjelp av disse exploitene kan personer få access til pc'en kun via en brukerkonto. Vel å merke er serv-u v.5.0 litt sikkere enn de eldre versjonene. Men forsatt ville jeg ha holdt meg langt vekk fra dette programmet.

 

Som nevnt tidligere i tråden er Raidenftp meget bra software, med masse funksjoner. Kan nevne site bot, svf checker ++ masse mer.

 

Per idag er kanskje ioftpd det beste ftp programmet. Litt vanskelig å sette opp, men når den er oppe å kjører er den dønn stabil. Meget bra speed utnyttelse og bruker lite systemressurser.

 

Kan også nevne at valget av software for ftp server har veldig mye å si på hvordan dent takler bandwithen som du har. F.eks klarer ikke serv-u å utnytte og route speeden så veldig bra. Må ha to sends for at den skal klare å utnytte 50KB/s til Mexico. Mens på raidendftp, kan jeg kun ha 1 sends som utnytter hele linja.

 

Håper dette kommer litt til nytte.....

Lenke til kommentar
jeg har brukt blakkmonn den var ok guild ftp er søpel

Kan du begrunne hvorfor GuildFTPd er søppel? Er overhodet ikke enig. Bortsett fra at den mangler enkelte funksjoner, den saken er grei, men det kommer med v1.0 (som skulle vært ute for lenge siden).

 

Blackmoon er meget bra ja. OK interface, bra med settings, og en del mer stabil enn hva den var før.Vet det er en del som har sliti med FXP funksjonen, men det er mulig dette har blitt bedre nå med de nyere versjonene.

 

RaidenFTPd er helt klart den beste av de alle, men for n00bs vil jeg tro den er noe vanskelig, selv med hjelpefil.

 

Globalscape som står bak FTP klienten CuteFTP har også server software (ukjent for mange ennå) ved navn GlobalScape Secure FTP Server. Har ennå ikke fått testet den skikkelig, men minner meg litt om Serv-U, som jeg ikke liker så godt. Skal alikvel som navnet tilsier, være et bra alternativ for de som prioriterer sikkerhet høyt.

 

Selv ville jeg valgt GuildFTPd,RaidenFTPd eller Blackmoon, alt etter som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...