Gå til innhold

passordbeskytte filer/mapper hvordan gjøre d?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror kanskje det han tenkte på var om det er mulig og passord-beskytte en mappe..... uavhengig hvem konto som blir brukt. Slik at ALLE må trykke inn passord for å åpne den bestemte mappen...

 

Det har i allefall jeg hatt brukt for en gang... Finnes noen programmer som gjør dette, men fant ingen Freeware, og heller ingen til XP....

Lenke til kommentar

det er et sånt program ja. finner ingen jeg heller. dessuten sjekka jeg det greiene nå. alle kan jo se alle filene når jeg brukte den andre metoden. Microsoft suger når d gjelder ssikkerhet, må jeg si. snart går jeg over til linux siden ingen skjønner den møkka. er det ingen som har tips til et sånt program?

Lenke til kommentar

FInnes et program som heter camouflage som kan skjule f.eks .exe .mpr osv under f.eks .jpg filer..

sltså nåpr du trykker på filen i explorer kommer et bilde opp, men ved å bruke uncamouflage kan du åpne .exe fila osv..

nifty lite greit program.

søk på google så finner du det sikkert..

muligens download.com har det..:smile:

 

ps: pgp(pretty good privacy) Desktop er et program jeg bruker.. finn litt informasjon om dette så ser du hvorfor man blir glad i dette programmet.. vet ikke om det finnes som shareware eller demo..

 

lykke til-

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt;

 

Opprett en bruker m/passord

Deaktiver Simple filesharing

I Sharing and security (høyreklikk på mappen) legger du inn brukeren og hvilke rettigheter han skal ha.

 

Brukeren må da logge seg på lokalt/eksternt med det brukernavn/passord.

Lenke til kommentar

Etter at du har laget en bruker så er det bare å kopiere den vis de skall ha akurat samme tilgang så kan du lage en gruppe som du legger brukerne i og deretter bare gi gruppen tilgang til det den skal ha.

 

på denne måten slipper du å gå igjenom alle mapene vis det kommer noen andre som skall ha tilgang til akkurat det samme!

 

 

_________________

Just admit your a Freak :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Destro på 2002-04-09 16:45 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...