Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prosjektet er å lage et micro-ATX kabinett av hobbyplater. Dette blir det første kabinettet jeg bygger selv, egentlig det første jeg lager i tre siden skoletiden (?). :roll: Har ikke noe gammelt kabinett å ta deler fra (hovedkortplate, harddiskholder osv), så alt må bygges selv. Bruker vanlige furuhobbyplater. Proffverktøy? Én Black & Decker drill og ditto stikksag. :p Kan jo bli interessant.

Her er det foreløpige resultatet fra første byggedag:

2m.jpg3m.jpg4m.jpg6m.jpg

Store bilder på: http://www.lilleng.org/kaare/woodbox/day1/

Bruker en ødelagt skohylle som arbeidsbenk. Kabinettet er ikke skrudd sammen enda. Ikke så verst fornøyd hittil. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
sais altså  :dremel:

hvor tykke plater bruker du? og hvordan skal du feste de sammen? (skruer?)

Platene er 1,8cm tykke. Skal festes med skruer, seks stk i bunnen og "opp i" sideplatene, pluss fire på hver endeplate. Toppen skal bli et hengslet lokk. Det mest tricky blir nok hull til hovedkort-utganger og agp/pci-kort. :ermm: I tillegg til festet for disker og dvd-brenner. Ser for meg at litt mer avansert verktøy enn en drill og en stikksag kunne vært praktisk. Men, men! Det skal nok gå likevel!

Skrevet
nice!

hvor fikk du tak i asfalt matter ?

Torshov Bilrekvisita. Tror de kosta 69,- pr stk for 40x50cm. Dyrt.. Hadde egentlig tenkt å bruke "Miflexpad" fra Microplex, men hadde ikke lyst til å vente en uke på pakken. :roll:

Skrevet

Dag 3. Jupp, kommet litt videre nå. Her er dagens resultat:

1m.jpg2m.jpg

Laget til en plate til hovedkortet og festet denne, samt den andre sideveggen og bakveggen. Var ikke bare-bare å kutte til hull for I/O porter og PCI/AGP kort i bakplata :hmm: Men gikk til slutt. Tror ikke jeg gidder å tette de noe mer enn det er nå. Litt ventilasjon er bra ;)

3m.jpg

Festet lokket med hengsler, slik at det kan åpnes enkelt.

Store bilder her: http://www.lilleng.org/kaare/woodbox/day3/

Skrevet
Skrudd på den ene sideveggen og klistra på asfaltplater for vibrasjonsdemping.

Vet ikke om det er noe poeng å bruke asfaltplater for vibrasjonsdemping i et kabinett som består av 1,8 cm tykke treplater. Høres ikke akkurat ut som noe som vil svinge/vibrere så lett.

Skrevet

Kjempefint prosjekt! ;) Den kommer nok ikke til å bråke så mye den der kassa nei, og det er en bra ting. hold oss oppdatert :thumbs:

Skrevet

Dag 4.

2bm.jpg

Snedig festemekanisme? :p

5m.jpg

Delene er montert. Harddisk og DVD-Brenner er festet først i en slags ramme, som så igjen er festet på noen vinkelbeslag med borrelås. ;) Men de sitter godt fast.

7m.jpg

Mer eller mindre ferdig nå. Det er ikke så rødlig i virkeligheten, fargen er egentlig mahognybrun.

Mangler bare av- og påbryter, samt et par LEDs, men det ligger klar til montering.

Store bilder her: http://www.lilleng.org/kaare/woodbox/day4/

Skrevet

Superb!

Får du lyst til å fortsette å bygge på dette kabinettet litt etterhvert, ville jeg kjøpt en Slot-In DVD-spiller, laget en treplate med hull akkurat der du skyver DVD'en inn og lakkert treplaten likt som resten av kabinettet.

Det hadde blitt utrolig stilig, kun èn liten sprekk i hele fronten der du skyver inn DVD'er/CD'er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...