Gå til innhold

Lydkort til Logitech Z-680


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å skaffe meg Logitech Z-680 høytalere :D . Jeg skal bruke det til å spille film, spill og musikk på pc’en. Men så har jeg hørt at man bør ha et bra lydkort for å få utnytta systemet. Jeg har fra før av et AC97 lydkort innebygd i hovedkortet(ASUS A7V8X). Det er riktig nok et 5.1 lydkort, men bør jeg ha et nytt lydkort hvis jeg skal ha bra lyd på Z-680? I så fall har jeg tenkt på Creative Sound Blaster Audigy 2 eller ZS utgaven. Jeg synes Audigy 2 ZS er litt dyrt. Z-680 har innebygd dekoder for DD og DTS. Er det da nødvendig å ha dekoder for DD og DTS på lydkortet, som Audigy 2 ZS har? Og får jeg bra nok lyd fra et vanelig Audigy 2 kort, eller bør jeg investere i et Audigy 2 ZS kort, for å få utnytta systemet helt? ZS har også støtte for 7.1 noe som jeg ikke har bruk for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde selv Z-680 settet hvor jeg brukte det integrerte lydkortet på P4C800-E DELUXE og var mildt sagt skuffet over lyden. Bassen klarte ikke følge musikken. Kjøpte meg et audigy 2 kort og det hjalp betraktelig. Tror ikke det er nødvendig å gå for zs utgaven.

 

Vil bare si at Z-680 er suverent til film og spill, men til musikk var det for mye bass for min del, selv på laveste innstillnger. Leverte mitt sett tilbake. Hvis du ikke har behov for den innebygde dekoderen til dvd, tuner etc. ville jeg kanskje sett på MegaWorks 5.1 550THX settet fra Creative. Fin lyd i dette settet, har det i naborommet. Og til en rimligere penge. Bare min mening dette altså =)

Lenke til kommentar

:cry: Synd å se at folk synes det er for mye bass i settet. Jeg synes det låter ganske bra. Og hvis jeg stiller ned bassen så blir det lavere bass. Til dere som prøvde å stille ned bassen men syntes det var for høyt bass da også, prøvde du i å stille ned i lydpanelet til lydkortet? Der kan man stille helt ned til du ikke hører bass :roll:

 

Men til spørsmålet. Jeg synes Audigy 2 er et godt kort for høytallerne :thumbup:

Lenke til kommentar
Hadde selv Z-680 settet  hvor jeg brukte det integrerte lydkortet på P4C800-E DELUXE og var mildt sagt skuffet over lyden. Bassen klarte ikke følge musikken. Kjøpte meg et audigy 2 kort og det hjalp betraktelig. Tror ikke det er nødvendig å gå for zs utgaven.

 

Vil bare si at Z-680 er suverent til film og spill, men til musikk var det for mye bass for min del, selv på laveste innstillnger. Leverte mitt sett tilbake.  Hvis du ikke har behov for den innebygde dekoderen til dvd, tuner etc. ville jeg kanskje sett på MegaWorks 5.1 550THX settet fra Creative. Fin lyd i dette settet, har det i naborommet. Og til en rimligere penge. Bare min mening dette altså =)

Var spørsmål om lydkort ikke høyttalersystem her.....les topicen....dessuten har Hardware.no testet begge systemer og de kåret Logitech Z-680 som best, og det var den de ville hatt om de kunne velge :hmm: Jeg har Z-680 med Audigy2 og det fungerer fett. Du kan stille ned på hz på bassen så den blir MYE fastere, finere og mer presis...det er alt som skal til :thumbup:

Endret av Slabbedasken
Lenke til kommentar
Var spørsmål om lydkort ikke høyttalersystem her.....les topicen....dessuten har Hardware.no testet begge systemer og de kåret Logitech Z-680 som best, og det var den de ville hatt om de kunne velge  Jeg har Z-680 med Audigy2 og det fungerer fett. Du kan stille ned på hz på bassen så den blir MYE fastere, finere og mer presis...det er alt som skal til

Som sagt så ver det min menig...Jeg blåser vel i hvordan ting kommer ut i test så lenge jeg kan snakke av egen erfaring. Trenger ikke bli hårsår om du har Z-680 selv. Vi har alle forskjellige meninger, er vel lov det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva skal man med platimum versjonen, ikke noe bedre lyd enn vanlig Audigy2 ZS bare flere til koblinger, hva så! Dessuten i ZS versjonen er det mange ekstra funksjoner man ikke trenger, særlig hvis man bare har 5.1 og ikke 7.1!!!! JEG GÅR FOR Audigy2 VANELIG VERSJON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...