Gå til innhold

ITbutikken slår til igjen!


Anbefalte innlegg

Jeg vet at ITbutikken har vært diskutert her på forumet i all evighet (negativt sådan) men jeg tok meg inn på siden dems og tenkte det skal bli moro å se på garantibetingelsen deres (sendte inn en CD-brenner til garantirep.).

Det var ganske så fornøyelig lesestoff jeg fant der.

 

Sitat fra ITbutikken:

 

Norsk Reklamasjonsrett:

I Norge er det annerledes. Hvis vi gir tre års reklamasjonsrett på en harddisk, og den slutter å virke etter to år, så må leverandøren i Norge gi en ny reklamasjonsrett på tre år på det nye produktet. Kunden får altså fem års reklamasjonsrett til sammen i dette regnestykket, forutsatt at den bare går i stykker en gang.

 

Slik gjør ITbutikken AS det:

ITbutikken AS følger selvsagt kjøpsloven, og derfor skriver vi ofte bare to års reklamasjonsrett. Men hvis produsenten har tre års reklamasjon på sin hjemmeside, gir vi selvsagt den samme garantien med samme betingelser. I dette eksempelet betyr det at vi gir to års norsk reklamasjonsretten, men lar produsenten håndtere det til treårsgarantien går ut.

 

Likte spesielt "I Norge er det annerledes" og "Slik gjør ITbutikken det" samt " Kunden får altså fem års reklamasjonsrett til sammen i dette regnestykket, forutsatt at den bare går i stykker en gang". :laugh:

 

De følger kjøpsloven og norsk reklamasjonsrett men gir andre betingelser for garantien enn det kjøpsloven og reklamasjonsretten tilsier. :wow:

Sterke saker!

I tillegg så er de så snille at de gir 3 års reklamasjonsrett på varen om produsent har gitt 3 års reklamasjonsrett på varen. :laugh:

 

Kjempeflotte betingelser folks, det gir meg nesten "løp og kjøp" feelingen... :thumbdown:

Endret av norrick
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det var jo litt rart. Skjønner ikke helt hva Itbutikken mener med dette? :dontgetit:

 

Off-topic:

Uansett, den der butikken skulle jeg aldri kjøpt noe fra.. Liker heller ikke det at sida er full av gramatiske feil..

Ikke for å være frekk, men det skrives grammatiske feil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...