Gå til innhold

Problemer med Saphire Raedon 9800pro


Anbefalte innlegg

Prøvde Readon Saphire 9800pro kort, men ble bare tull med det.

 

Første gangen jeg kjørde 3dmarks01, fikk jeg 14000(lite?). Restartet maskinen, kjørde det etter noen dager igjen og fikk 11000!!! Slik har det fortsatt.

 

I tillegg er det ikke "ren" grafikk på 3dmarks, men sorte hull i enkelte av testene. Spesiellt i første, og matix-sekvensen.

 

Dette gjelder også i noen spill, som f.eks halo, et spill som hakker som pokker under eksplosjons-scener.

 

Hva er galt?

 

PS: har siste catalyst-driveren. Se profil for specs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det ha noe med at dette Raedon-kortet har opprinnelse i en ferdigbygget maskin fra compaq?

 

Overtalte faderen til å kjøpe en slik maskin, pga skjermkortet jeg kunne stjele fra den maskinen:)

 

Kan dette være tilfelle, eller er det bare min fantasi som er god nok?

det du kaller de sorte hullene tyder ganske mye på at det er for varmt. Prøv å åpne kabinettet og prøv en gang til.

Men jeg tror 14000 Marks er ganske narmal score med en xp2600+

Lenke til kommentar

Har orginal vifte på kortet, det burde strengt tatt holde. Og med Thermaltake xaser III kabinett burde det holde med gjennomstømming med luft til kortet og.

 

Overklokker ikke kortet, og hullene kommer uavhengig om jeg kjører 3dmarks rett etter oppstart eller om jeg har spillt spill som krever en del, som f.eks raven shield eller gta vice city.

 

Disse spillene går glatt, men halo, og dues ex, nyeste har jeg ikke sjans på. Både sorte hull og går hakkete, noe som det ikke burde gjort med et slikt gromt skjermkort.

Lenke til kommentar
1)Last ned Omega-driverne (Catalyst-driverne er ikke seriøse, virker det som)

2)Prøv & kjør 3DMark 03 istedet. (Last ned: her)

Det var jo en sterk påstand :dontgetit:

 

...catalyst-driverene funker best for meg, da men...

ja, de funker fint her og, men har merket at Omega driverne er et must hvis jeg skal spille Halo... Hopper opp fra 20fps med Catalyst 4.4 til 50-60fps med Omega 4.4

 

Men å si at Catalyst driverne er useriøse er vel i sterkeste laget, husk at Omega er bare en runde med polering på de originale driverne :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...