Gå til innhold

Noken som veit om en SX1-oppfølger?


Anbefalte innlegg

SX1 syns eg ser ut som en spennende telefon, men er ikkje heilt lysten på å investere i den, den har for eksempel svært dårlig kamera i forhold til det som kommer ut kommande halvår, den har også lite cpu-kraft og ingen TFT-skjerm.

 

Er det noken som har peiling på kor tid en eventuell SX1-oppfølger vil komme, og kordan den vil vere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anyway; SX1 er en telefon som har fått mye slakt (og mye skryt).

 

JEG ville aldri hatt en telefon som hadde en slik tasteplassering. Greit nok at en mobilleverandør nå og da prøver å "revolusjonere" tasteplasseringen (se. div. modeller fra Nokia fra tidligere), men det funker aldri! Man ender alltid opp med det samme gamle.

 

En sammenlikning: Man har mange ganger forsøkt å endre på tastaturet til PC'en! Dagens tastaturer er av typen QWERTY. Det er etter dette funnet mange tastatur-typer som er mye mer effektive, ja nesten dobbelt så raske har prestasjonstester vist (når man har lært seg den nye metoden da), men folk vil ikke ha det! Det er forsøkt markedsført med klare effektivitetsbevis, men til ingen nytte... QWERTY er kommet for å bli, akkurat som at standard tasteoppsett på mobiltelefoner er kommet for å bli.

 

SX1 skal dessuten lide av treghet - dårlig CPU. Noe som merkes godt ved bruk. Ville aldri kjøpt en SX1, men hver sin smak. ;)

Lenke til kommentar
/

Jeg skriver like fort på SX1 som på 3x4 tastatur. Det er en vanesak.

 

Lignende tasteoppsett som SX1 og 7600 har vil du sannsynligvis se mer av i fremtiden. Det er en fin måte å lage mindre mobiler på, og sparer mye plass under skjermen hvor tastene er på andre mobiler.

 

SX1 har den nest kraftigste CPU-en blant mobiler på det norske markedet, bare slått av P900.

Lenke til kommentar
/

Jeg skriver like fort på SX1 som på 3x4 tastatur. Det er en vanesak.

 

Lignende tasteoppsett som SX1 og 7600 har vil du sannsynligvis se mer av i fremtiden. Det er en fin måte å lage mindre mobiler på, og sparer mye plass under skjermen hvor tastene er på andre mobiler.

 

SX1 har den nest kraftigste CPU-en blant mobiler på det norske markedet, bare slått av P900.

Har ikke 6600 kraftigere prossessor enn SX1 også? Mener da det... ;)

Lenke til kommentar

Rimelig teit uttalelse vedr. prosessorkraften når ALLE vet at SX1 lider av treghet da. Nokia 6600 og Siemens SX1 er jo så å si samme telefon, bare at SX1 har mislyktes.

 

Og som bevis på det med prosessorkraft kan man kanskje se på:

 

siemens_sx1_ytelse.jpg

 

Og når det gjelder tasteplasseringen så sa jeg at det er mange metoder man faktisk kan skrive fortere med, men det hjelper ikke når folk vil ha det samme gamle. Den gamle tasteplasseringen vil alltid vendes tilbake til. Mark my words.

Lenke til kommentar

Huff. Mange folk med dårlig SX1 kritikk her.. Den har bra taster!!! (Hilsen en eier.)

 

Men tilbake til temaet: Siemens har jo vist frem noe av S65. Den er på mange måter en bra mobil, men ut ifra det jeg leste om den på Siemens sine sider, har den ikke like Smartphone preg som SX1. Den har et rått kamera, (1.3MP) og et stilig design. Har også RS MMC minnekort port og video kamera og avspiller, men ikke radio eller MP3 spiller.

Så, isteden for å vente en god stund, (til rundt sommeren) gå til anskaffelse av en SX1 nå. Prisene på den har synket en del også. ;)

Og det med"Dårlig kamera" som ble sakt, er jeg ikke helt enig i..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...