Gå til innhold

TG95 minner


Anbefalte innlegg

I respons til TG2002 minner posten skriver jeg her TG95 minner.

 

- Stavanger

- OS2/warp 3

- Taipan (viruset som spredde seg til amiga OG pc, og som gjorde at de forseglet hallen og ropte ALLE VAKTER TIL DØRENE NÅ, noe som førte til total masse panikk)

- "Attention attention" (på rogalandsk dialekt)

- Dansk økonomi ansvarlig som stakk av med pengene

- DOPE (Complex sin demo som rocka stort)

- Valhalla sine 2 64kb introer

- Iskald tennishall til å sove i

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe,... Drit kul TG det må ha vært da,...

 

Om ikke i de gjeldende øyeblikk,... hvertfall i minner,... !!!

 

Men med det samme diskusjonen er i gang : Hva ser dere på som tidenes beste TG,.. ?? - Jeg har bare vært på TG 01 og TG 02 så jeg føler IKKE at jeg har nok erfaring til å svare på det....

 

Har snakket med noen andre,.. og det virker som om det vipper litt mellom TG 99 og TG 00...

 

Hva sier dere andre veteraner som har vært der i flere år ?

 

(beklager OFFTopicen,.. Men hehe,.. det er ikke første gang i dette forumet,... :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: alaruz på 2002-04-02 18:45 ]

Lenke til kommentar

husker ikke helt hvilken tg det var på.. 5 år sida elns.. var sammen med 4 kompiser.. skulle ut å kjøpe pizza. det var ikke helt enkelt...

 

1) bilen sto klemt mellom en haug med andre biler.. 20 fram og tilbakerygginger så var vi ute..

 

2) vi visste ikke veien.. stoppa ved to damer som var ute å lufta hunden.. han i forsetet snur seg mot oss og spør hva kaller man det.. pizza butikk??.. vi bare lo, han sveiva ned vinduet.. og sa: "Pizza?" Vi holdt på å knele av latter..

 

3) langt om lenge hadde vi satt oss ned og spiste pizza.. han som hadde sagt pizza kommenterte at vi så litt nerde ut.. gikk jo rundt med gulve navneskilter med TG på.. han hadde jo tatt den av... det var da vi kommenterte at han hadde på seg.. en caps som var blitt delt ut.. det sto TELENERD i oransje skrift på den..

 

var gøy.. :smile:

Lenke til kommentar

Syntes 99 og 00 var to gode år. 00 var kanskje best!god underholdning og et bra nettverk!

 

98 var dårlig syntes jeg. Accton sitt nettverk ødela alt for mye syntes jeg. Kom i hvertfall i kontakt med en del folk. MYE musikkspilling :smile: *savner det*

 

97 var spesiellt. Min første gang :smile:. Fadern å mye strøm som gikk i koax nettverket. *ugh*

 

skulle ønske The gathering gikk et par-tre år tilbake i tid da det meste var lov:)

Lenke til kommentar

Var på TG92 (og 93) i Skedsmohallen (Lillestrøm). Det var litt mere anarki. Hehe... Mest Amiga og endel C64-folk. Endel PC'er, men de ble jo latterliggjort... Vanket sammen med folkene fra Andromeda (gammel Amiga-gruppe), men det var mye mere folk som gikk rundt og snakket med andre. Mest grupper med egne banner, nesten ingen jenter (kanskje 4-5 stykker i 92, + noen lokale som kom innom drita fulle... :wink:

Diskettkastekonkurransen var morsom, om å gjøre å kaste en diskett lengst utover hallen (der folk satt...) Det var jo såklart noen som ble truffet og begynte å kaste tilbake...

Ikke noe nettverk i gamle dager, traderne fra gruppene måtte pent gå rundt og få lånt disketter med releasene på.

Mest scene-folk da, nesten ikke noe rene gamere. Mange flere hadde med fete musikkanlegg og diverse elektrisk utstyr, noe som gjorde at strømmen stadig forsvant på radene. Etterfulgt av mye banning fra koderne og musikerne som ikke hadde lagret på en stund. Das Boot (med U96) ble spilt igjen og igjen, noe som gjorde at jeg var med og lagde en parodi av den i Worst Music-compoen. Den ble usannsynlig stygg... Og så var det jo mye pizza og cola, og lite søvn, det er vel stort sett det som er det samme nå som før... :wink:

Lenke til kommentar

Personlig likte jeg vel kanskje TG96 best, mest på grunn av resultatene :grin: (hadde første OG tredje plass i 4k intros, skryte skryte...)

 

Ellers var TG94 det første jeg var på, og kanskje det mest "seriøse" for oss demo-folk...

 

TG95 var jeg vakt (vi var medarrangører) noe som gjorde at det sannsynligvis var her jeg ble kjent med flest folk jeg ellers kanskje ikke hadde blitt kjent med :smile: Ellers hadde vi det jo ganske moro med han å så kjente dansken med pengene når han gikk berserk! :grin:

Lenke til kommentar

hmm 1 og 3dje plass 1996.. uzul/scoop?

 

Var det ikke scoop som var hovedansvarlig for tg95 da ikke medarrangører:)?

 

Var dere som fikk skylda vaffal når ting gikk galt.

 

Ah husker compo maskin fra tg95 var helt vill:) Pentium100 med 32 mb ram så vidt jeg husker:) SINNSYKT:) Når Dope kom på storskjermen fikk jeg faktisk hakeslepp, musikken var så utrolig konge.)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-04 09:33, talisar skrev:

hmm 1 og 3dje plass 1996.. uzul/scoop?


Var det ikke scoop som var hovedansvarlig for tg95 da ikke medarrangører:)?


Var dere som fikk skylda vaffal når ting gikk galt.


Ah husker compo maskin fra tg95 var helt vill:) Pentium100 med 32 mb ram så vidt jeg husker:) SINNSYKT:) Når Dope kom på storskjermen fikk jeg faktisk hakeslepp, musikken var så utrolig konge.)



 

Ja, mulig vi fikk skylda for alt, men det var nå minst like mye Spaceballs som var ansvarlige da. Offisielt sett var det hvertfall lederen der som var hovedansvarlig...

 

Personlig hadde jeg ikke annet ansvar enn et lite vaktlag, så det var hvertfall ikke MIN feil :smile:

 

Men det dummeste jeg kan huske fra TG95 må jo være åpningssermonien, da... "...og så skrur alle på maskinen sin NÅ!!! PANG.." Ja, vi vet jo alle at en PC trekker MYE mer strøm når du skrur på en ved drift.. Hele hovedtavla røk...

 

Særlig morsomt når begge de to på scenen (lederene av gruppene våre) har elektronikkutdannelse... :lol:

Lenke til kommentar

var på tg 97,mye bra amiga den gang..vinner demoen var vel ephidrena(unskyld om det er stavet feil)

med en kjempe start med noen bilder som ikke stopper

å zoome..leita fram a1200,men mangla den sef...

 

 

 

 

 

 

xp 1700

c.t.d sølv med.

256ddr

gainward gf2 ti500

plextor scsi

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...