Gå til innhold

Nytt S 9800PRO fungerer ikke!?


tdipower

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kom nå hjem med mitt nye Sapphire 9800Pro kort! satte det i maskina.. vifter starter, disker spinner opp, then..... nothing!!

 

Har nå prøvd kortet i maskinen til dama. en gammel IBM maskin. der fungerer det. ATI R7000 kortet som står i hennes virker på min maskin. Sapphire 9700np kortet jeg hadde før fungerte fint i maskina mi. men ikke dette... why?

 

Har et Abit KT7A Raid HK med nest siste bios. Men siden siste bios revisjon er fra 2002 burde ikke dette ha noe med saken å gjøre....

 

anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579

2 små ting:

 

1. Har du koblet til Molex-kontakten?

2. Er du sikker på at AGP-porten på hovedkortet støtter riktig hastighet og spenning?

3. Gir strømforsyningen din nok spenning/strøm?

 

Litt mer info om hardware ville hjelpe :) Men siden du hadde et 9700 i maskinen fra før, _burde_ kortet virke "out of the box" uten noe trøbbel.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar
2 små ting:

 

1. Har du koblet til Molex-kontakten?

2. Er du sikker på at AGP-porten på hovedkortet støtter riktig hastighet og spenning?

3. Gir strømforsyningen din nok spenning/strøm?

 

Litt mer info om hardware ville hjelpe :) Men siden du hadde et 9700 i maskinen fra før, _burde_ kortet virke "out of the box" uten noe trøbbel.

Har trippelsjekket at strømkontakten til kortet er i. har et godt 350W power så det er det ikke. ja, 9700np fungerte uten problem, men som sagt dette gjør ikke. skal prøve å plukke ut litt ram og nullstille bios men.... ser ut til at det blir oppgradering av hk. men blir dyrt med hk og ram .... f..n!! :thumbdown:

 

argh!

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problemet selv :cry:

 

Hentet mitt Powercolor 9800 pro idag, avinstallerer driverne til det gamle Geforce 3 500 TI kortet mitt og setter inn det nye.

Alt ser ut til å fungere fint, helt til Windows skal starte, da blir alt helt svart !!!

 

Noen som kan hjelpe !!!

 

 

Windows XP

Pentium IV Northwood [email protected]

Asus P4S533

768 Mb Ram

WD 120

Hyundai q17s

Lenke til kommentar
Dukker det absolutt ingenting på skjermen? Blinker skjermen da grønn eller orange?

nothing!

 

ikke beep codes, orange lampe på skjermen, ingen indikasjon på at noe skal virke.

Virker som om maskina går i heng også for jeg må holde inn avknappen lenge for å få slått det av.....

 

har nå ordnet med et nytt mobo fra en kompis. blir orden da, bare denne ddr rammen som er så jæ... dyr! må gå ned fra 1,2GB til 512MB!! crap! menmen....

 

Da blir det iallefall 9800PRO og farcry i helgen!! :thumbs:

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg fått skjermkortet til å fungere :D

 

Har resetet CMOS, brukt "Driver Cleaner" til å fjerne alle gamle driver-filer.

Det funket fortsatt ikke.

 

Tenkte jeg skulle prøve å bytte ut digital kabelen med analog fra skjermen og da skjedde det ting her. Installerte de nyeste driverene til Catalyst og restartet og satte inn den digitale kabelen igjen, og da funket kortet.

 

Men nå har jeg et annet problem :cry:

 

Pc'n jobber så utrolig treigt og "Cpu Usage" står i 100 % !!!

 

Hva har skjedd??

Noen som har peiling???

Lenke til kommentar

Alt funker som en drøm her nå :thumbs: og det uten å ha formatert ;)

 

Viste seg at det hadde lagt seg inn 2 "drivere", fant ut dette ved å høyreklikke min datamaskin og under enhetsbehandling.

Det var en "driver" som het radeon 9800 pro og en som het radeon 9800 pro second...Jeg disebled den siste og da funket det som en drøm :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...