Gå til innhold

!Hvilken SKJÆRM burde jeg kjøpe?!


Anbefalte innlegg

:wow: Hei! Noen som kan anbefale enten billige bra skjærmer (CRT) eller noen som har brukte, eller et sted der hvor man kan få skaffet brukte skjærmer gratis? En 17" er i minste laget men vil helst ha 19"! :p Oppløsninga må være... eh... minst 1600x1200 (på nye)!

Vil gjerne ha en skjærm som er "snill" mot øynene!!!!--> Ganske viktig!

 

 

NOEN SOM KAN HJELPE MEG?

 

:thumbs: Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye har du tengt til å bruke ?

Hm... ja hadde ikke tenkt på bruke så my da!!! helst gratisk liksom...hehe, litt urealistisk men det er noen som sier man bare kan spørre rundt omkring på bedrifter, skole, stat etc. Men hvis jeg får en bra en så kan jeg jo gi litt.... ;)

Lenke til kommentar

stikk bort på forskjellige miljøstasjoner, der er det en rekke skjermer som folk bare hiver. På Brobekk miljøstasjon i Oslo står det alltid minst 20-30 crt skjermer nåe jeg durer inn å tømmer søppel. Har selv kaste to eizo f55 der.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Skal du være snill mot øynene bør du absolutt velge lcd skjerm. Ordinære skjermer bli harde mot øynene i lengden uansett oppløsnig og frekvens...

:roll: Joa... men de er som oftest dobbelt så dyre og ikke like bra grafikk på liksom, stemmer? :hmm: får man ikke bra CRT skjærmer, billige med bra oppløsning som også er snill mot øynene?

:hmm: lurer....

Lenke til kommentar

Skjerm er jo som kjent noe av det mest subjektive som finnes innen dataverdenen. Det en synes er en bra skjerm, liker ikke en annen i det hele tatt. Hvis jeg skal komme med en CRT-anbefaling jeg er veldig fornøyd med, må det bli en 19" Samsung Syncmaster 959NF. Har hatt denne skjermen i ett år nå, og er knallfornøyd. Den klarer 100hz oppfriskningsfrekvens i 1280x1024, og 87hz i 1600x1200 med nydelige farger. Jeg betalte 3 høvdinger for et år siden, så den bør være gått ned noe i pris. 959NF er den absolutt beste skjermen i denne prisklassen. 957MB blekner i forhold. Håper det går bra med kjøpet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...