Gå til innhold

Bærbar pc til Halflife 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes egentlig det har kommet nok av "Jeg skal ha en ny pc, er denne maskinen god nok for Doom3/HL2".

 

For det første er det veldig vanskelig å si hva HL2 krever siden det ikke har kommet enda, det spørs på hvordan Valve utvikler spillet. Siden det ikke har kommet noen beta engang så er det vanskelig å si.

 

For det andre så spørs det veldig på hva du mener med klarer Halflife 2. For noen er å kjøre spillet med 20 fps i 800x600 alt på low greit nok. For andre nøyer seg ikke med annet enn minst 100 fps 1600x1200 med alt på fullt og 16xAF og AF. Var litt overdrevet men det stor forskjell på hva folk mener som er "brukbart".

 

For det tredje synes jeg det er litt teit å basere ett bærbar kjøp på Half Life 2. Mulig det bare er meg.

 

Hvis jeg skal tippe så tror jeg den ligger 10-15 fps på alt på medium, men det er bare tipping.

Endret av SimenNor
Lenke til kommentar
hmm.. leste et sted at HL2 ikke kommer ut og at dette betyr dukken for valve.. pc-blad av noe slag..

Et Svensk PC-blad hadde akkuratt samme "nyheten". Var også April nr. De bekreftet senere hvis jeg ikke husker helt feil, at det var en aprilspøk..

Men vi kan jo alltids håpe de hadde rett ;)

 

Hva det gjelder bærbare PC'er og spill så vet jeg ikke så mye :)

Holder meg til vanlige PC'er når det gjelder spill, men det gjelder vel å satse på en bærbar PC med godt skjerkort. Bør vel være blant det viktigste. Med andre ord kan du godt kjøpe en PC med litt dårligere CPU, men med bedre skjermkort.

Lenke til kommentar
For det første er det veldig vanskelig å si hva HL2 krever siden det ikke har kommet enda, det spørs på hvordan Valve utvikler spillet. Siden det ikke har kommet noen beta engang så er det vanskelig å si.

Ikke komt noen BETA?

 

Det kalles vel beta, selv om kodene er stjelt?

 

Uansett, *Kremt. Jeg har testet "HL2¤%#" (stjelt BETA). Hadde i snitt 40-50 FPS med Radeon 9800 PRO og Intel 2.6GHz @ 3.12GHz. For min del blir det ikke så veldig spillbart, men det var jo beta - Og den var ikke "spillbar" uansett.

 

Vi kan vel regne med at en bærbar med Radeon 9700 og 2.5GHz+/2500+(+) kan kjøre HL2 ganske greit?

 

Edit: Betaer er vel ofte litt CPU krevende, ettersom de er lasset med buggs?

Endret av Dasset
Lenke til kommentar

Quote fra SimenNor: (Får ikke til den "skikkelige" quoten)

[Jeg synes egentlig det har kommet nok av "Jeg skal ha en ny pc, er denne maskinen god nok for Doom3/HL2".]

 

Mulig det, men utviklingen innen dataverden er så rask og modellene så forskjellige at dette nok ikke er siste gangen.

 

[For det første er det veldig vanskelig å si hva HL2 krever siden det ikke har kommet enda, det spørs på hvordan Valve utvikler spillet. Siden det ikke har kommet noen beta engang så er det vanskelig å si.]

 

Sant nok. Hadde håpet noen er mer oppdatert enn meg der...

 

[For det andre så spørs det veldig på hva du mener med klarer Halflife 2. For noen er å kjøre spillet med 20 fps i 800x600 alt på low greit nok. For andre nøyer seg ikke med annet enn minst 100 fps 1600x1200 med alt på fullt og 16xAF og AF. Var litt overdrevet men det stor forskjell på hva folk mener som er "brukbart". ]

 

Mener det bør gå å spille på medium uten at det er irriterende lav fps hver gang et monster dukker opp. Og det skal gå "greit" å spille mot andre i nettverk.

 

[For det tredje synes jeg det er litt teit å basere ett bærbar kjøp på Half Life 2. Mulig det bare er meg.]

 

He he. Den skal nok brukes til mye annet. Men minstekravet er at den må takle HL2 til hyggelige spillkvelder med gutta.

Endret av termomann
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
hmm.. leste et sted at HL2 ikke kommer ut og at dette betyr dukken for valve.. pc-blad av noe slag..

Jeg kan garantere deg at det er tull.

Norske PC gamer hadde samme artikkel, hvor de hevdet at Valve vurderte å kansellere HL2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...