Gå til innhold

Nytt hk, cpu og ram


Anbefalte innlegg

Skal som topicen tilseier ha meg nytt hovedkort, cpu og ram.

Kunne godt ha tenkt meg nokon forslag på hovedkort og ram (kan også komme med forslag på cpu men lite truleg att eg kjøper noko anna enn den eg har sett meg ut AMD Athlon XP 2500+). Dette skal altså vere eit AMD system, helst ikkje for dyrt (maks 3000-3500 inkludert cpu som pr. dags dato koster ca 700kr).

 

Er vifta på boxed utgaven av XP 2500+ stille? Dersom den er det så vil eg gå for den, da blir cpu kostende ca 800kr.

 

Sjur

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har delvis et svar på spørsmålet ditt, og oppmuntrer samtidig til respons på mitt oppsett fra komplett;

 

EPoX EP-8RDA3+ hovedkort Socket A, LAN nForce2 Ultra400/MCP-T, SATA,1394

(demovare)

 

pris; 591,50 NOK

 

AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

 

pris; 975,26 NOK

 

DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

pris; 529 NOK

 

Totalt blir dette 2095 NOK.

Jeg har alle resterende komponenter, så det er kun disse tre som skal kjøpes.

Noen innvendinger/anbefalinger? Noe som ikke er så bra?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
har abit nf7-s er kjempe fornøyd.. har også 2500+ synes det er en bra kombinasjon ;)

 

Jeg har hørt at vifta på nf7-s bråker noe så inni heiteste? Stemmer dette? Har ellers hørt at det er et veldig bra hovedkort.

 

Til trådstarter: Gå for et nForce2 Ultra 400MHz-kort, de funker knall, har jeg hørt :D Foreslår på RAM-en at du kjøper OCZ 512 MB DDR EL Platinium Edition, som koster 1 395 eller noe lignende på netshop..

Lenke til kommentar
har abit nf7-s er kjempe fornøyd.. har også 2500+ synes det er en bra kombinasjon ;)

 

Jeg har hørt at vifta på nf7-s bråker noe så inni heiteste? Stemmer dette? Har ellers hørt at det er et veldig bra hovedkort.

 

Til trådstarter: Gå for et nForce2 Ultra 400MHz-kort, de funker knall, har jeg hørt :D Foreslår på RAM-en at du kjøper OCZ 512 MB DDR EL Platinium Edition, som koster 1 395 eller noe lignende på netshop..

NF7-s + cp2500 er god kombinasjon for xp2500 @ xp3200.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...