Gå til innhold

Vanngevær of the century!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er russ i år så har et lite prosjekt jeg vurderer å sette ut i live. Ta et gammelt brannslokkingsapparat (væske-/pulverapparat pga innvendig konstruksjon), skru inn bilventil i veggen på flaske og en hageslangetilkobling eller lignende. Igjen sitter man med et heftig vanngevær med trykk fra kompressorer på bensinstasjoner etc :):devil: En kompressor gir gjerne en 4-5 bar, noe som er ganske mye mer enn hva et vanlig vanngevær kjøpt i lekebutikk takler! Flaskene er jo testet til 200 bar også :D

Noen som har noen innspill å komme med? Noen må jo ha gjort dette før meg :D

Endret av Audiophil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller lage en stor tank i russebilen (som du forhåpentligvis har) og modifisere en høytrykkspyler til å kjøre på 12V (eventuelt lage transformator/generator), og lage nytt munnstykke på høytrykkspyleren (de valige går stort sett ikke lengre enn 2-2,5 meter. :thumbs:

Skrevet

Hehehe, hadde funka fett det også ja :) Har fått tak i to apparater nå, skal sandblåse dem så de får børstet stål looken. Koblet dem sammen med vanlig hageslangeutstyr, bruker sånn fancy pistol som munnstykke, genialt å ha dusjfunksjon OG langdistanse :D Skal prøve å få tatt noe bilder, kunne lagt ut.

Skrevet

Dette skal nok gå greit. Men jeg ville styrt unna sandblåsingen med mindre du hadde tenkt og spandere klarlakk? Litt vann på bart stål, og det er rødrustet innen 24 timer.

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...