rc-halv Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Har en kompis som har problemer med at pcen rebooter etter ei stund. Og det er umulig å spille. Han har formatert harddisken et par ganger så det skal ikke være det. Kan det ha noe med rammen? Takker for svar!
Haanz Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 (endret) ja, det kan vere RAM eller PSU. Slå av automagisk restart av PC'en. Prøv med éi RAMbrikke om du har to. Det er det eg kan foreslå. Etter det får du sikkert bedre hjelp Endret 15. april 2004 av Haanz
ronnyaa Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Kan være RAM (har nettopp vært borti en slik type maskin) eller for høy temperatur
pkalle Skrevet 15. april 2004 Skrevet 15. april 2004 Det kan være PSU, Hovedkort eller RAM. Er Volt verdiene rette får vi anta at PSU er ok. Er noen komponenter nye eller ny montert? Kan være defekt del på hovedkort. (foruten RAM) Får du noen "blue screens"?
rc-halv Skrevet 16. april 2004 Forfatter Skrevet 16. april 2004 Vel som sagt så er det en kompis som er plaget med det og ikke jeg. Hadde problemer med "blue screens" før, men det ordna seg når jeg fikk bedre kjøling. Jeg tror ikke han har satt innn noen nye komponenter i det siste, og han har én 512 brikke og ikke to 256. Det kan jo også være PSUen..skal snakke med ham i dag. Skal også foreslå det med automatisk reststarting at d skal være av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå