Axentrix Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Jeg har problemer med et skjermkort, plutselig ville det bare boote windows UTEN driver.. skjermen blir svart uten driver.. Jeg starter i sikkermodus, og har funnet ut at det ligger på samme IRQ som lydkortet (intergrert). Hvordan kan jeg skifte dette? er det mulig i det hele tatt?
Pansergnom Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Prøv med en "force update escd" elns i biosen... Hos meg funker d fint med lydkort og skjermkort på samme irq... gf4 ti4200 og sb live
theggenes Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Hvis PC'n din er av nyere dato så skal det ikke være noe som helst problem at flere enheter bruker samme IRQ. I mitt system har skjermkort, lydkort, nettverkskort, RAID-kontroller og USB-kontroller samme IRQ uten å lage krøll. Prøv heller å installere Windows på nytt uten å formatere; bare installer på samme plass som før og se om det hjelper. Du slipper ihvertfall å installere alt av programvare på nytt på denne måten og det pleier faktisk å rette op en del feil. Dersom du faktisk må skifte IRQ manuelt så gjøres dette i BIOS, men ikke spør meg hvordan; det er mange år siden sist jeg var nødt til å rote med IRQ-konflikter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå