Gå til innhold

Roskilde 2004


Dr. Mobius

Anbefalte innlegg

Jajaja!!!

 

Da var billettene bestilt gitt.

Og planen er lagt... nesten...

 

Jeg gleder meg noe helt sinnsykt til dette. Er førstegangs deltager i år, og regner ikke med at dette blir siste gang jeg skal dit heller.

 

Sjekka news på Roskilde og der ble øynene mine våte av glede. Jeg så nemlig 5 nye metalband som skal dit.

 

Soilwork kommer, David Bowie kommer, Wu-tang-clan, og mora di kommer sikkert også...

 

En kompis og jeg skal dra et par dager før det begynner. Vi skal kjøre selv nedover og planlegger god tid. Ei uke i festivalparadis!!!

 

Kanskje denne tråden kan brukes til å dele tidligere roskildeerfaringer dere har?

 

Hjelp meg litt, og fyr oppunder forventningene mine!!

 

Psion signing out... and most likely signing in again in 14,7 seconds

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært der 5 ganger, første gang i 98.

 

Først vil jeg si at bookingen hittil er veldig skuffende... Jeg har aldri likt quart, men de siste årene har de vært mye bedre på booking enn roskilde, og i år er intet unntak. Med mindre roskilde drar opp noen fantastiske band nå på tampen så er det quart i år for meg.

 

Når det er sagt, så er det veldig moro på roskilde uavhengig av hvem som spiller der! De første årene var klart best, det blir mye av det samme år etter år, med unntak av musikken selvfølgelig.

 

Tja, et par tips:

 

Ta med:

-Regntøy og gummistøvler (must)

-FLAGG! Og gjerne materiale til flaggstang. Da finner du alltid teltet ditt, spesielt hvis du setter opp en diode-lykt på toppen.

-Et _billig_ anlegg og BRENTE cder

-Et skikkelig telt, hvis du tør. Regner det mye, er det fantastisk deilig med et vanntett telt, og det motsatte med 150 krones telt.

-Partytelt som du setter opp mellom teltene i leiren din. Det er viktig å holde av litt festplass utenfor teltet, legg ut en pressenning eller liknende, ellers blir det VELDIG trangt. Ikke hold av for mye, da blir det ikke overholdt.

- Ikke ta med for mye klær, motepress tar quarten seg av. Det er også mye bra secondhand å få kjøpt.

-Ta med varme klær, lue og votter. Det kan bli fryktelig kaldt...

-Ellers: Instrumenter, lommelykt, en god sekk til å bære varer (les: øl) fra byen, fotball (alltid landskamp mot svenskene),

 

 

Tips:

-Ligg på Camp West, ca midt i. IKKE sett opp teltet mindre enn 1 kvartal fra nærmeste gjerde (pisselukt så du ikke vil tro det). Men ikke for langt unna heller, da blir det lang vei for å pisse.

-Kjøp hvitvin på pappkartong i byen. Den koster 11-12 kr pr liter, og så kan du ta med den inn på konsertområdet (glass/plastflasker er ulovlig). Vin koster 60-70 inne på området, så her er det mye å spare.

-Kjøp alt av drikke i byen. Du vil takke deg selv når du ser kontoutskriften

-HUSK MASSE FLASKEVANN

-Snu døgnet for å unngå kø! Hvis du vil dusje, så er det minst kø om natta eller ettermiddagen. Om morgenen er det ofte svært lang kø over alt, så ha litt mat i teltet. Togkøen kan også være ulidelig lang i perioder, men det er fult mulig å gå til byen/matbutikker (hhv 3/1.5 km). "Følg strømmen" så finner du veien.

-Fest telt/partytelt med mange barduner og plugger, det blåser!

-Lad mobiltelefonen hvis du er i byen og spiser. Det finnes også telt for lading av telefon, men der er det ofte lang kø.

-Putt ølkasser og flasker i forteltet hvis du vil ha panten, det er nok av småkriminelle flaskesopere som farer rundt og tar ALT av verdi.

-Kjøp deg strandstol før du drar om du har plass nok, ev kjøp der nede. (MUST)

-Prat med folk! Slå deg ned hos vilt fremmede. Det høres kanskje litt teit ut, men alle er der jo for å feste, så de fleste er med på notene.

-Sett deg inn i festivalprogrammet før du drar nedover, gå på konserter med band du ikke har hørt før. Da kommer ofte de beste konsertopplevelsene!

 

Tja, det var alt jeg kom på i farta. Spør gjerne hvis det er noe!

 

En siste ting: Dra på søndag kveld. Natt til mandag er som oftest bare kjip, med ramponering, teltbrenning og generell jævelskap.

Lenke til kommentar

Og reis til Kristiania og kjøp muffins :love:

For noken digg latterkickkaker!

 

Ta med plenty gaffatape, tau og stor presenning. Gjer deg litt føre med teltrigging/partyteltrigging fyrste dagen så kanskje du slepp at alt rasar i hovudet på deg i løpet av veka.

 

Sjekk langtidsvarsel dagen før du reiser og pakk deretter, som før nemnt kan det bli ufyseleg ver. Brrrrrrrr...... *tenkjerpåfor2årsidan* I fjor derimot var det skikkeleg digg, nesten for varmt midt på dagen. :cool:

 

Ein billig musikkspelar og brente cdar ja... Partayhumør. Då har du det. :cool:

Lenke til kommentar
Sjekk langtidsvarsel dagen før du reiser og pakk deretter, som før nemnt kan det bli ufyseleg ver. Brrrrrrrr...... *tenkjerpåfor2årsidan* I fjor derimot var det skikkeleg digg, nesten for varmt midt på dagen. :cool:

 

Ein billig musikkspelar og brente cdar ja... Partayhumør. Då har du det. :cool:

Hehe ja det er digg med bra vær, men det er helt forferdelig å våkne i 10-tia av at det er 65 grader i teltet, når man i tillegg ligger med alle klærne på i soveposen og er fyllesjuk av en annen verden:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har dere sjekka bandlista i det siste? Masse mye band kommer.

 

Fat Boy Slim kommer altså!!!! Nydelig!!

KoRn, Diaz, Muse.... Ja, masse bra!!

 

Og takk for masse tips. De skal benyttes!!

Jeg skal få med meg hele uka, fra 27 juni til 4 juli. Hva er best, koffert eller sekk? Er mester i å ta med meg for mye...

 

Og til dere andre som skal dit i år, det hadde vært kult å treffes der nede.

Hilse på andre "forum-fellows"

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jaja da måtte jeg gi etter og kjøpe meg billett i år også. Blir vel 4. gangen nå :)

98,01,02,04.

 

De fleste gode råd og tips har vel blitt gitt her allerede, men her er noen kommentarer:

Jeg anbefaler øst-campen fremfor vest-campen, kort og godt fordi det er veldig sentralt. Meget kort vei til mat,øl,do,dusj og scenene. Avstandene er ganske store der ute og det blir vanvittig mye gåing dersom du bor langt ute i periferien. Ulempen er selvfølgelig at det er disse plassene som forsvinner først så med mindre du er der Søndag 08:00 kan du glemme de beste plassene ;)

Enda en ulempe kan være at det blir ganske så trafikkert der etterhvert, men med litt strategisk teltplassering(ikke rett ved siden av "veiene") gjør ikke det noe ting.

 

Øl er også ganske rimelig på selve campen da de er sponset av Tuborg, så personlig fortrekker jeg å kjøpe kassene på stedet, da det er et helvetes pes å drasse med deg sakene fra byen. Eneste grunnen til at jeg nå kjøper off-camp av og til er at jeg blir ganske fort lei av Tuborgen og den er ikke like god lunken som det Carlsbergen er. Ellers blir jeg stadig imponert av hvor lenge en streng vodka-redbull diett holder visse folk oppe gjennom ei hel uke. :wow:

 

Noen "strand-slippers" er som nevnt veldig kjekt å ha i dusjen da det ikke alltid ser like rent ut der inne. For så si det rett ut er det ganske så jævlig der til tider.

 

Dessuten kan det være vel verdt å få med seg tiden før selve konsertene starter. I tiden frem til onsdag er det herlig å bare sitte og chille med god drikke. Ingen har noe annet å gjøre enn å feste og ha det gøy og det merkes godt. Etter at konsertene starter blir det litt mer "stress" med å komme seg avgårde. Mange ganger sitter man veeeldig komfortabelt i solsteiken med noen øl når akkurat den konserten du ville se begynner :lol:

 

Vi ses! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...