Rambler Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Heisann! Har nå prøvd 'alt' (håper noe er uprøvd, men frykter det verste..) Eneste liv i PC'en er 2-tone sirene og rød diode på HK, ingen POST'ing. PC'en ble satt sammen for 5-6 måneders tid siden og har fungert upåklagelig siden, siste endring var bytte fra GeForce 46oo til Radeon 9800 Pro ved juletider. Har vært i daglig bruk deretter og fungerer helt topp. Men, for 3 dager siden døde den bare stille hen, og når jeg skrur den på skjer kun det som beskrevet over. Har lest at dette varslet betyr feil ved strømstyrker eller temperatur. Skiftet PSU til en ny Mist 430 og målte strømmen, helt perfekt. Plukket ut, flyttet på, og prøvd mine 2 TwinMos 512 minnebrikker 'alle veier'. Plukket ut CPU (Barton 2500), ingen synlige skader, monterte denne og kjøleren pånytt, hjalp ikke. Det har ikke vært mulig for meg å finne feilen. Har prøvd å ta ut / sette inn alle komponenter, inkl. CPU og minne. Uansett om HK har påmontert/tilkoblet komponenter eller ei er status den samme, power on PSU gir lys i rød diode, power on PC gir en liiiten bevegelse i CPU-vifta, deretter bare 2-tone sirene.... Har ikke ekstra CPU eller HK til å teste med, antar en av de er gått fyken, men hvilken?? (For ikke å nevne hvordan/hvorfor?) Håper på snarlig hjelp, er arbeidsledig, dvs. dårlig råd, og CV'en min og jobbsøknader ligger på harddisken..
Fredrik Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Virker som om hovedkortet er dødt. Om du har gjort alt det som står der så er det ikke mye igjen. Sjekk CPU om det er noen hakk eller noe på kjernen, eller noen bøyde pins under. Ellers så er det vel ikke så mye som kan gå i stykker. Er nok hovedkortet.
Akke Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Hadde nesten samme problem der chipsetvifta tok en runde med rødt lys i LED. Prøv å ta ut kortet og start det uten noe annet koblet til/satt i enn strøm. Det funka da hos meg, så satt det inn igjen og ingen problem... Tror det kortet er MEGET følsomt for montering og om kabinettet har fått seg en liten "kakk" så er det kanskje nok til at noe kortslutter.
b0nna Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Cpu-en er nok i live hvis det ikke var cpu vifta som knelte, den skal vel uansett overleve. Som sagt sjekk lys ledsene og evt beep tones. Du skal vel kunne starte opp hovedkortet uten enten ram,cpu eller skjermkort og få beeptones? Se i manualen.
Kasp Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Tror jeg har samme uling på min Abit NF7-S v2.0.. Mista hele pc i en i trappa (på vei opp) og etter det begynte HK'et å lage 2-toners ulelyder noen ganger.. Men alt som skjedde var at lyden kom, pc'en skrudde seg av, og reset'et fsb og mp... Lyden er heldigvis borte nå (håper jeg aldri hører den jævla lyden igjen)..
XiFF Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Prøv bytt tilbake til ditt gamle gfx kort. Jeg har hatt det problemet og det viste seg at hovedkortet ville ikke plutselig ta twinmos BH-5 brikker som jeg hadde brukt i over 4mnd, så jeg måtte prøve med de CH-5 brikkene som jeg hadde og det funker. Det er altfor mye feil på ABIT kort imo, syns ASUS er mye bedre i de siste årene.
Duffy85 Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Har fåptt den samme lyden en gang selv, grunnen da var at jeg med et uhell klarte å drille noen fine riper i hovedkortet(ikke spør), den var ikke sein med å gi lyd fra seg da nei
titus Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Det er en ide å resette bios. Husk at ledningen skal være frakoblet strømforsyningen når du flytter jumperen for BIOS-resetting frem og tilbake. Lykke til!
Cid Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Jeg har opplevd dette tre ganger med NF7s v2.0 første: DOA samme lys ikke noe lyd. Erstatning for første: Virket en stund, og ba-bu ba-bu under oppstart, og inne i windows, ble borte når winbond programmet ble startet, men måtte flashe bios før at det skulle bli borte uten å måtte starte winbond. Tredje: annen maskin fortsatt NF7s v2.0- fortsatt på retur hos komplett.no døde uten en lyd etter ca 9mnd i drift. Rødt lys, ingen beep. No signal til skjerm. begynner å frykte for at det kan være mye feil på disse kortene. P.S. ingen av disse var klokket på noen måte.
Rambler Skrevet 14. april 2004 Forfatter Skrevet 14. april 2004 Takker for alle innspill så langt! Merkelig det der, uansett hvor nøye man prøver å beskrive situasjonen er det alltid noe man glemmer. BIOS reset var noe av det første jeg prøvde, strøm og batteri ut et par timer, men desverre hjalp det ikke. PC'en har ikke vært utsatt for slag, veltet etc. så hvorfor det har skjedd aner jeg ikke. Har fått låne et AN7 HK, skal prøve å få liv i den med dette (håper det virker, OG at jeg slipper installere all SW pånytt.. ) Oppdaterer med status såsnart jeg har en
XiFF Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Om du har litt penger så er det best å erstatte kortet med et ASUS, har hatt masse problemer med KD7 og NF-S V2.0 for en stund tilbake da jeg bygget en rekke like PC-er. Grunnen til at jeg brukte ABIT var at jeg har hatt en delvis god erfaring med ABIT sine kort tidligere, men det viste seg at kvaliteten på hovedkortet dems har synket noe forferdelig.
XiFF Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Prøvde å sette inn BH-5 brikken tidligere idag, den greide å boote i Windows t.o.m, men så fort jeg kjørte en eller annen program så krasja PC-en med glans. Helt utrolig at jeg kunne ha brukt denne samme brikken i over 5mnd og nu så begynner det å skje ting. Prøvde t.o.m på 166mhz med samma skjebne. Sykt dårlig dette her :/ testa brikken på andre hk som jeg hadde til overs Abit KG7 og MSI KM2M og dem funket feilfri.
Lacim Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Har hatt akkurat samme problem. Helt uten videre døde kortet mitt(samme type forresten). Ingen synlige feil på kortet. Dette har flere jeg har snakket med sagt og erfart. Det er nok produksjonsfeil. Mosfetene kan ha gått varme og følgelig blitt defekte.
Apathy Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 (endret) Opplever noe lignende dersom jeg er litt rask når jeg installerer kortet i ett kabinett hvor det ikke er festeskruer (må benytte plastikkpins på noen hull) på alle hullene på hovedkortet. Epox 8rda+ kortet mitt var ikke så følsomt. Så jeg ville tatt ut hovedkortet fra kabinettet og sjekket det i ett hovedkortbrett som er løst. Samtidig bør du se etter om det ligger noe som kan skape kortslutning mellom hovedkortet og hovedkortbrettet. Dette høres _veldig_ ut som en slik ting (ett hårstrå som har kilt seg ett eller anna sted). Edit: ang CPU, så kan det lønne seg å rengjøre pinnene av og til, jeg trodde en CPU jeg hadde var død og brukte den egentlig kun som mal for diverse prosjekter. Helt til jeg fikk ett tips om å rengjøre pinnene med en tannbørste samt litt elektronikkrens. Den bootet og kjører nå på meget pene hastigheter (til å være en så gammel CPU). Endret 14. april 2004 av AveMORphine
Mekkeren Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 (endret) Jeg har opplevd dette tre ganger med NF7s v2.0 første: DOA samme lys ikke noe lyd. Erstatning for første: Virket en stund, og ba-bu ba-bu under oppstart, og inne i windows, ble borte når winbond programmet ble startet, men måtte flashe bios før at det skulle bli borte uten å måtte starte winbond. Tredje: annen maskin fortsatt NF7s v2.0- fortsatt på retur hos komplett.no døde uten en lyd etter ca 9mnd i drift. Rødt lys, ingen beep. No signal til skjerm. begynner å frykte for at det kan være mye feil på disse kortene. P.S. ingen av disse var klokket på noen måte. Begynner å lure jeg også på om disse kortene ikke er så stabile å holdbare som det burde, men de klokker noe helt vannvitig bra, så synd dette. Også mitt ABIT NF7-S v2.0 skal sendes til komplett nå, virket i 3 månder også plutselig ikke noe mer liv. merket små ustabiliteter helt fra første stund, men ikke noe store greier, så lurte først bare på om det var fabrikkfeil. men idet siste virker det som om veldig mange har hatt problemer med sine ABIT NF-S v2.0 kort. Uansett hvor mye jeg har fiklet å tullet medmitt gamle Asus kort derimot, så er det forsatt helt fint dette utrolig nok, dette har fått mye juling, men fungerer helt strøkent den dag idag. 2-3år gammelt er det. Kansje det er lurt å Gå over til Asus igjen? Endret 14. april 2004 av Mekkeren
jonnor Skrevet 14. april 2004 Skrevet 14. april 2004 Men nå må dere huske på hvor mange som har NF-7 da, det er nok ikke så mange prosentene som har feil på kortene sine. Jeg har ett og det funker så langt svært bra. Men over til problemet: du har vel en vifte tilkoblet CPUfan? Det kan også være at temp måleren har blitt bøyd eller defekt...
Rambler Skrevet 15. april 2004 Forfatter Skrevet 15. april 2004 PC'en er nå friskmeldt, med nytt Abit AN7 HK, og mitt gamle NF7-S er erklært dødt og vil bli begravet med en enkel seremoni på nærmeste postkontor (les returnert Komplett) en av de nærmeste dagene. Synd å lese at andre også har de samme/lignende problemer, håper dere finner ut av det og at denne tråden evt. kan være til litt hjelp i så måte. Takk for hjelpen til de som har bidratt, og lykke til til dere som har problemer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå