Gå til innhold

Forsvunnet HD ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Formaterte nettopp, men så ser jeg at min ene HD mangler ? Når maskinen starter opp, så ser jeg at den hardisken som mangler kommer opp som "primery slave" disk. Men når jeg går inn i "Min Datamaskin" så er den borte vekk :devil: Noen forslag til hva som er feil ? Funket helt 100% med 2 HD helt til at jeg formaterte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du finner disken igen i Control Panel/Administrative Tools/Computer Management/Disk Management.

Du kan gi den en ny bokstav der.

Skrevet
Du finner disken igen i Control Panel/Administrative Tools/Computer Management/Disk Management.

Du kan gi den en ny bokstav der.

Takk, fant disken der, men hvordan gir jeg den en bokstav ? :blush:

Skrevet (endret)
Høyre klikk disken. Change Drive Letter and path.

Da ser du resten selv, er ganske lett.

Får ikke dette valget på denne disken, får opp "slett partisjon " og "hjelp". Men på disk C, så får jeg opp de valgene du nevner. Hva kan ha skjedd ? Det lå en god del MP3 der og bilder som jeg ikke har særlig lyst til å miste :no:

NB ! Det er ikke en eneste bokstav på denne disken, verken D eller E etc.

Endret av vihovde
Skrevet
Har du valgt: add.

Eller prøv: edit.

Hvis ikke dette hjelper så vet jeg ikke desverre.

Har fått fikset problemet :thumbup: Installerte PartionMagic 8.0. Måtte slette partisjonen, for så å opprette en ny. Mistet det jeg hadde der, men men... ting kan erstattes hvis man som meg har lagret det på cd`r ;) Tar bare litt tid å kopiere ALLT over igjenn.... Men takk for hjelpen.

Skrevet (endret)

kanskje ny-windowsen tror den er "utenlandsk", da må du isåfall aktivere den for nye OS'et, skjedde iallefall slik da jeg putta i harddiskene til søskenbarnet mitt her, skjønte ikke bæret i førsten, finner det et sted i disk management saken

(er glemsk av meg)

(edit: jaja, litt treig av meg, slik kan det gå når man leser andre ting samtidig)

Endret av arthoz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...