Gå til innhold

The Gathering 2004: Bildegalleri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og hvis plinken til core i tillegg bare var 10Mbit totalt for alle så ville iallefall ingen gidda piratkopiere på TG.

Uhm, uplink på 10Mb totalt for alle? Jeg håper nesten du mener uplink fra bordswitch og ikke 10Mb backbone.... Med 10Mb backbone fordelt på ca 5500 stk har man ikke nok til å spille engang. Tror heller få hadde gidda å dra på TG i det heletatt med 10Mb backbone. Men det får slutt på fildeling, det skal du ha :)

Lenke til kommentar
Og hvis plinken til core i tillegg bare var 10Mbit totalt for alle så ville iallefall ingen gidda piratkopiere på TG.

Uhm, uplink på 10Mb totalt for alle? Jeg håper nesten du mener uplink fra bordswitch og ikke 10Mb backbone.... Med 10Mb backbone fordelt på ca 5500 stk har man ikke nok til å spille engang. Tror heller få hadde gidda å dra på TG i det heletatt med 10Mb backbone. Men det får slutt på fildeling, det skal du ha :)

Tull og tøys. Noen hadde likevel ønsket å kopiere filer over nettverket, selv om det ikke gikk så fort, og dette hadde igjen satt en effektiv stopper for all annen aktivitet på nettet. Ser for meg opprør på TG når man finner ut at kopiering av filer går med lavere hastighet enn modem, og at pingen i spill ligger på 3-400 ms, med hyppige timeouts.

Lenke til kommentar
Enig med deg.

Men det går da ikke ann å kjøre 10mb på verdens største lan?? :thumbdown:

Nå må du først overbevise folk om at TG er et LAN....

 

Det er ikke noe som hindrer de å kjøre 10 Mbit, i alle fall til hver klient. Personlig håper jeg de går for 100 Mbit til klient, 1 Gbit uplink til backbone, og 10 Gbit mellom backbone-switchene. Dette er det ikke noe problem å få til, det krever bare litt innsats for å få sponset.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Hvis dette blir en realitet så kommer i allefall ikke TG til å være verdens største dataparty lengere.

Er mange som kommer på slike arrangementer for å "leche" på andre.

Vel, Norge er vel nesten det eneste landet i verden som har vært en såkallt "fristat" for leechere.

 

Men til neste år så blir altså kopiering av film, musikk, og fildeling forbudt. Noe det allerede har vært i flere andre land, som vel og merke har tatt knekken på endel av de.

 

Men så er det jo ett spørsmål om ressurser da, hvem skal sjekke om det blir kopiert osv? Som vel og merke ikke er lesset ned i annet arbeid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...