Gå til innhold

Anbefalte innlegg

#caps lock i overskrift fjernet av moderator#

 

Heisann.

 

Jeg bestilte en laptop til 13000kr , bæreveske til 800kr, og aksesspunkt til 800kr.

Når jeg fikk varene var skjermen defekt og siden dette skjedde i ferien hadde jeg ikke mulighet å ta kontakt med Multicom.

Så jeg bommet med 1dag på angreretten.

Jeg ringte og mailet med de, og de sa rett og slett i telefonen :"-Du kan bare glemme og bruke angreretten, den er ute så vi har nok loven på vår side."

Etter at jeg var i syden i påsken og ikke hadde mulighet og gi beskjed.

 

Dette er rett og slett alt for dårlig.

 

Det virker som de har VELDIG lite kunder og prøver og tviholde på de få de har !

 

Jeg har handlet fra Komplett.no, Netthandelen.no, Qxl.no, Microplex.no med flere.

Og jeg har ALDRI fått så dårlig service og kundebehandlig.

 

Konklusjon : De har greie priser på bærbare, men får du problemer med bærbaren SLITER du sterkt.

 

Jeg føler meg faktisk sikrere når jeg bestiller varer fra ukjente personer på Qxl.no en å bestille fra Multicom.no !

 

HOLD DERE LANGT UNNA multicom.no ! Dette er det verste jeg har vært borti !

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

13. Melding om bruk av angreretten. Fristberegning

 

Dersom forbrukeren vil benytte angreretten etter § 11 skal det gis melding til selgeren om dette innen utløpet av den dagen fristen løper ut. I meldingen skal forbrukeren opplyse om hvordan retur av varen vil skje.

 

Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter.

 

ergo Mullticom har IKKE loven og retten på sin side. du har IDAG krav på angrefrist.

Endret av radisson
Lenke til kommentar

Dette er vel ikke en angrerettsak, men en reklamasjon. Om du forklarte personen hos Multicom at det var noe galt og ikke bare sa at du ville bruke angreretten, burde han/ henne ha informert dette til deg. Sa du hva som var feil eller ville du bare bruke angreretten?

 

Jeg har kjøpt bærbar hos Multicom som disken ikke var helt god på. Etter 1-2 måneder var den helt dø og jeg sendte den inn. Tok et par uker og jeg fikk ny disk. Slapp t.o.m å sende inn hele maskinen bare jeg isolerte disken jeg sendte inn godt nok.

Lenke til kommentar
men en kan jo bruke angreretten til å levere gjenstanden tilbake og få pengene uansett om gjenstanden er defekt eller ikke. dersom man ikke vil HA gjenstanden.

Personlig tror jeg ikke det er korrekt tolkning av lovverket, hensikten bak loven er ikke at man skal prøve varen og så bestemme seg om man har lyst på den eller ikke.

Dagens praksis på dette området er jeg helt sikker på vil endres over tid, i dag misbruker mange mennesker dette lovverket og det koster nettbutikkene enorme summer (som igjen til syvende og sist må betales av forbukeren i form av høyere priser).

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg ikke det er korrekt tolkning av lovverket, hensikten bak loven er ikke at man skal prøve varen og så bestemme seg om man har lyst på den eller ikke.

Dagens praksis på dette området er jeg helt sikker på vil endres over tid, i dag misbruker mange mennesker dette lovverket og det koster nettbutikkene enorme summer (som igjen til syvende og sist må betales av forbukeren i form av høyere priser).

Vel, hva er egentlig den loven til da? Den loven er nok delvis med på å luke ut "useriøse aktører" som selger noe annet enn det de oppgir fordi de må kunne ta tingene i retur pga angrefrist.

 

Jeg tror ikke det i utgangspunktet medfører svært store tap for nettbutikkene da varene ofte selger som "demovarer" og det er jo ikke akkurat sjokkerende billig å kjøpe demovarer heller. En kan jo diskutere heller om tapet pga "utdaterte" varer er større enn angrefristvarene.

 

Hvordan skulle en håndhevt en angrefristlov dersom en skulle stilt kriterier for angring? En hadde vel havnet oppi enda mer tvister med butikkene hvor selgeren står på sitt og kunden på sitt.

Lenke til kommentar

Loven åpner i alle fall ikke for spekulasjoner rundt tidsfristen. "Bommer" man med en dag eller to, har man bare seg selv å skylde på, og _vær så snill_ - IKKE døm ærlige nettbutikker nord og ned fordi de holder seg innenfor lovverket!

 

Dette er feil sted å sutre over sine egne feil.

 

B.T.

Lenke til kommentar
Loven åpner i alle fall ikke for spekulasjoner rundt tidsfristen. "Bommer" man med en dag eller to, har man bare seg selv å skylde på, og _vær så snill_ - IKKE døm ærlige nettbutikker nord og ned fordi de holder seg innenfor lovverket!

 

Dette er feil sted å sutre over sine egne feil.

 

B.T.

vel, dersom angrefristen gikk ut andre påskedag så har han med loven på sin side lov til å sutre over multicom :p

Lenke til kommentar

Hmmm... KaffeKarsK deltar jo ikke selv noe i denne tråden egentlig. Jeg tror kanskje startinnlegget var et mislykket/vellykket(?) forsøk på å presse butikken til å gi etter. Han har neppe loven på sin side, da ville butikken selvsagt godtatt returen. Jeg tror han smører tykt på her, og håper på det beste.

 

B.T.

Lenke til kommentar

Her ble ikke lagt igjen så veldig utfyllende informasjon, men nok til å finne denne ordren med hvertfall 90% sannsynlighet. Eneste ordrenummer som stemmer med en slik handel som beskrevet på det tidspunktet hos oss var 6121417 (KaffeKarsk sier vel fra dersom dette er feil).

 

I så fall ble denne ordren utlevert fra Posten 23.03 til adressat. Dette tilsier igjen at angreretten utløp den 06.04 som siste dag. Hvis så er tilfelle vil underrettelse om angring fra og med onsdag 07.04 (siste virkedag før påske) være for sent. Angreretten er en allerede meget god rettighet for forbruker og vi ser derfor ingen grunn til å praktisere en utvidet frist ut over lovens krav.

 

Garanti og reklamasjonsrett er helt andre forhold. Dette vil kjøper selvfølgelig få på vanlig måte helt uavhengig angrerett og frister for dette. Det vil ikke være noe i veien for å angre på en vare som har en defekt, men dette må fortsatt skje innenfor angrerettens frist.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en minidisc-spiller hos Multicom for rundt et år siden, og for ikke lenge siden sa den takk for seg.(defekt laser el. noe).

Jeg sendte den inn til Multicom, referete til forbrukerkjøpsloven hvor du kan kreve pengene igjen eller tilsvarende vare, og det hele endte med at de betalte 900,- til min konto. (Dette var en MD-spiller som i sin tid kostet ca 3000,- Elendig service spør du meg. Hadde de gitt meg et beløp som faktisk tilsvarte den summen jeg må legge ut for en tilsvarende MD-spiller i dag hadde jeg kanskje vurdert å handle der igjen, men nei takk du!

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en minidisc-spiller hos Multicom for rundt et år siden, og for ikke lenge siden sa den takk for seg.(defekt laser el. noe).

Jeg sendte den inn til Multicom, referete til forbrukerkjøpsloven hvor du kan kreve pengene igjen eller tilsvarende vare, og det hele endte med at de betalte 900,- til min konto. (Dette var en MD-spiller som i sin tid kostet ca 3000,- Elendig service spør du meg. Hadde de gitt meg et beløp som faktisk tilsvarte den summen jeg må legge ut for en tilsvarende MD-spiller i dag hadde jeg kanskje vurdert å handle der igjen, men nei takk du!

Om jeg ikke tar helt feil, så er dette den nye forbrukerkjøpsloven som ikke har tilbakevirkende kraft, og som er under ett år gammel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...