Gå til innhold

Klokking xp3200 på AN7


AndFug

Anbefalte innlegg

Kan noen gi meg litt info om klokking på et abit an7 kort med xp3200???

 

Har OCZ PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6)400Mhz ram i dual channel.

 

Spør siden dette ikke er min sterkeste side så håper på svar.

Har foresten en xp2500B (AXDA2500DKV4D) er denne bedere å bruke.

 

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg forstod deg helt. Du har et AN7 kort og en XP 3200+ og vil klokke denne?

 

Jeg vil tro at du bør begynne med å sjekke hvilken temperatur cpu'en din ligger på nå. Av mine egne erfaringer trenger du ikke å klokke mye mer før du må øke vcore. Og temperaturen vil øke ganske betraktelig etterhvert. Hva slags kjøling har du?

 

For å klokke går du inn på softmenu på BIOS'n til AN7 her kan du velge å klokke med multiplier eller fsb. Jeg vet ikke om den cpu'en er multiplier låst. Skal du klokke med fsb er dette avhengig av både ram og cpu, siden rammen er spesifisert til DDR400.

 

Jeg vil nok tro at XP 3200+ er bedre å bruke enn en XP 2500+ i utgangspunktet, men det er ikke nødvendigvis slik.

Lenke til kommentar
AndFug Skrevet 12/04/2004 : 22:32

  Tenkte litt mere spess info ikke åssen har da fått med meg litt!!

 

 

hva mener du med det? det er vel ikke så mye å si.

Overklokking av xp3200+ på et an7, om det fungerer? om d går an? hvilke konsekvenser det har? hvor langt kan man klokke? osv osv....

 

Det er vel bare å prøve, når du vet åssen du skal gjøre det! Da får du infoen din.

Lenke til kommentar

Din xp2500+ klarer du helt sikkert å presse opp til xp3200 (200*11) mulig du må opp med spenningen men det gjør du kun om du merker at systemet er ustabilt @ stock spenning (1,65V)

 

Så til din xp3200, jeg tviler på at du kommer så veldig langt med denne.. Om du er heldig kanskje 2400 mhz, kjør opp FSB til enten cpu eller minne ikke vil mer, når du merker ustabiliteter sett ned ram hastigheten for å sjekke om det er cpu eller minnet som ikke holder følge i svingene.. Kanskje du klarer 220*11, da tror jeg du kan være fornøyd. Det kan faktisk tenkes du kommer høyere med din xp2500+ cpu enn din xp3200.

 

Lykke til og gi tilbakemeldinger hvor langt du kommer da.

 

Edit: Husk å sjekke tempen når du begynner å sette opp spenningen, om du ikke har noen form for ekstrem kjøling anbefaler jeg deg ikke å gå over 1.9V

Endret av zaico
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Litt sent menmen, xp2500 klarer xp3200 uten prob men når

jeg begynner utover det går maskinen bare i stå.

 

Det er greit når hk gjør alt for deg, men vidre utover dette er jeg

litt grønn.

Må man øke volten etter vært eller???

 

Det er greit det med multigreiene for dette får man jo velge (dårlig skrevet)

 

Forslag!! villig til og ofre cpuen skal ha meg xp3200 alikevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...