Gå til innhold

tale kommando og sms og meny leser


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er på utkikk etter programmer som kan lese sms og menyen på mobilen min på høytaleren.

 

og

 

 

et tale (kommando) program. som kan skrive det jeg sier og eller åpne og lukker programmer.

 

 

Det må vel være noen slike programmer som er rettet mot blinde eller synshemmet. Og disse kan jo brukes når man f.eks kjører bil.

Endret av fashion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

jeg er på utkikk etter programmer som kan lese sms og menyen på mobilen min på høytaleren.

 

og

 

 

et tale (kommando) program. som kan skrive det jeg sier og eller åpne og lukker programmer.

 

 

Det må vel være noen slike programmer som er rettet mot blinde eller synshemmet. Og disse kan jo brukes når man f.eks kjører bil.

ehh tror ikke det da må du legge inn alle orda i ordboka og si dem nøyaktig likt som forie gang du sa dem altså umulig nesten og gjøre dette og alle orda i orboka ville tatt stor plass på minnekortet\tlf minne :thumbdown:

 

 

men hadde vært tøfft og hatt :thumbup:

Lenke til kommentar
Ligger inne på P900? Ikke sikkert det er det han har. Og hvis SE har et slikt program MÅ det finnest på Symbian nokia også! Har hørt om et, men det koster masse penger. Noen tusen. Interresert?

har ikke sakt at det er på p900 jeg hadde 6600 også det er der programmet ligger !! ikke på p900

 

 

:wow: *bruk øynene* :wow:

Lenke til kommentar
det ligger jo inne et programm du kan opne de fleste programmene med da !! dette funket fett hos meg ... har hørt at mange andre ikke får dette til og funke men :dontgetit: jeg bare sier blåtann så slår den seg av \ på eller opne kontekter osv , :thumbs:

jeg har bare fått det innbygde til å funke m bluetooth og kontakter...

kommer ik inn på innboksen med kommando

Lenke til kommentar
Ligger inne på P900? Ikke sikkert det er det han har. Og hvis SE har et slikt program MÅ det finnest på Symbian nokia også! Har hørt om et, men det koster masse penger. Noen tusen. Interresert?

har også hørt om noen f.eks TALKS fra handytech

se link http://www.handytech.no/

men det er dyyyrt.

 

 

 

Fant også noe info om et som heter Universal Mobile. men det er også dyrt.

 

"Den talende mobiltelefon

Det har nå kommet et program som kan lastes ned på enkelte typer mobiltelefoner og som gjør at mobiltelefonen snakker. Produktet heter Mobil Universal, og det er firmaet SynsiT i Oslo som har fått rettighetene på salg av produktet i Norge. Dermed kan blinde og svaksynte både sende og motta tekstmeldinger. Også andre funksjoner på moderne mobiltelefoner kan man dermed benytte seg av.

Det er en begrensning på hvilken type mobiltelefon som programmet fungerer på. Mobil Universal koster 1.750,- inklusiv moms. John Ulriksen, eieren av firmaet, jobber for å få Mobil Universal godkjent som teknisk hjelpemiddel med mulighet for økonomisk dekning over Lov om folketrygd. Det er Norges Blinde, medlemsbladet for Norges Blindeforbund, som melder dette."

 

hentet fra http://home.online.no/~fndbadm/di0302.htm#talende

Lenke til kommentar
det ligger jo inne et programm du kan opne de fleste programmene med da !! dette funket fett hos meg ... har hørt at mange andre ikke får dette til og funke men  :dontgetit:  jeg bare sier blåtann så slår den seg av \ på eller opne kontekter osv ,  :thumbs:

jeg har bare fått det innbygde til å funke m bluetooth og kontakter...

kommer ik inn på innboksen med kommando

nettopp fikk alt på min 6600 til og funke bare og si det med samma tonefall osv :p det er ikke noe bra da !!

 

det er lettere og trøkke på meny også på meldinger dah :D

 

lett lett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...