Gå til innhold

100% lydløs PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg mener : hvorfor lage en passiv kjølt pc?

 

blir bare for dumt mener jeg, klokker du en mhz tipper det over sikkert.

 

hvorfor ikke vannkjølt?? kassa koster ca godt over 10 laken uanett!

 

og hvis tanken bak denne er å lage en helt lydløs pc så tror jeg at folk vill heller bare bytte ut til stille vifter (noen er faktisk ganske stille) eller til vannkjøling.

Lenke til kommentar
jeg benytter et gammelt og mye brukt ord....

 

 

OLD

 

edit: ja ser du er ny. velkommen... :) du vist sikkert ikke .. ;)

ops, den var ny for meg ja. :blush:

 

Enig i at den ikke nødvendigvis er et godt alternativ for overklokkere og dermed kanskje er malplassert i et forum på overklokking.no, men, synes den virker helt genial for en som meg, som ikke overklokker men fremdeles lider under støyproblemer... Ville bare dele gleden over oppdagelsen jeg ... :)

 

Jeg synes personlig at det er en misforståelse at vi skal finne oss i at PCen bråker. Bare fordi "alle" gjør det. Det er tre ting som er undervurdert på PC-fronten i mine øyne:

 

1. Støy

2. Design

3. Varmeutvikling (tenker da spesielt på bærbare PCer som bare kan brukes som laptops i ordets egentlige forstand om man ønsker brannskader der solen aldri skinner)

 

Ok, 1 og 3 hører sammen, men f.eks. i Korea annonseres brukeropplevd varme i likhet med prosessorkraft og antall megabytes.

 

Sykt at støy er et så stort problem. Ingen skulle fått lov til å gi ut et kraftigere kort / CPU eller liknende før de sørget for at den fungerte uten å lage støy... :)

Lenke til kommentar
og hvis tanken bak denne er å lage en helt lydløs pc så tror jeg at folk vill heller bare bytte ut til stille vifter (noen er faktisk ganske stille) eller til vannkjøling.

Prinsippet med vannkjøling er jo temmelig likt som i denne løsningen. Forskjellen er at det er kobberrør som leder varmen til kassen som igjen fungerer som en svær radiator. Ved vannavkjøring brukes vann for å lede varmen til en radiator.

 

Ulempen med vannkjøling er at du får "kjøleskaplyd" pluss at man trenger en vifte til radiatoren. Altså sikkert stillegående, men ikke lydløst... Trodde dette var mest en løsning for overklokkere som må fjerne varme på en overnaturlig effektiv måte for at prosessoren ikke skal smelte. :)

 

Zalman har her en løsning som er 100% lydløs (i et normalt system som ikke er overklokket). Det har jeg ikke sett noen har fått til før på maskiner i toppsjiktet hva ytelse gjelder.

 

Hehe, skulle tro jeg var ansatt i Zalman nå, men spør du meg er dette helt genialt... :)

 

...bortsett fra prislappen... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...