Gå til innhold

Pentium vs celeron


Anbefalte innlegg

Har celeron på min bros pce det suger aldri kjøp deg det anbefaller og holde seg unna celleron.

hvis det er bare word og filmer og ikke noe spillig så går det greit.

les hele tråden så skjønner du at han sitter på en p3 500mhz som holder helt ypperlig men må gi den tilbake til han han låner den av ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo sitere litt fra konklusjonen i den AnandTech reviewen som var linket til i tilfelle folk ikke gidder å lese hele anmeldelsen.

 

"the Celeron's performance is truly dismal; so while Intel is quite competitive in the mid-range and high-end segments, their value processors are inexcusably slow compared to AMD."

 

" When we can find a 1.6GHz Duron for just over half the price of a 2.6GHz Celeron and get better performance consistently in almost every test we ran, the choice is clear."

 

" AnandTech readers will know to stay away from the Celeron at all costs"

 

Dette er sterke ord fra et så respektert hardware nettsted som AnandTech.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Celeron-maskin (bygde selv) vel vitende om hvor übertreig den er. Det var rett og slett fordet jeg ville ha en billig maskin som KUN skulle stå som ftp-server, nedlasting (P2P) og av og til SVCD/DivX-encoding (Noe celeronene faktisk ikke er så ille på). Det eneste som gjorde at jeg ikke kjøpte AMD var at jeg ville ha en maskin som var hardware-kompatibel med den andre maskinen min (en P4), slik at jeg uten problemer kunne switche over CPU/RAM, kjøleutstyr etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...