Gå til innhold

1. Steg på Imperial..


Anbefalte innlegg

Nå i det siste har jeg merket som sikkert flere, at mange viser sine bidrag som casemoddere! Og dette er jo bare bra, men også at dette lever videre.

 

Nå vil jeg vise hva jeg har tatt som en start på mitt Imperial, husker ikke merket!

For å si det mildt så syns jeg at fronten er og vil alltid være tragisk og stygg. Men så fant jeg bare på at jeg skulle gjøre noe enkelt og greit med fronten. Så her er mitt bidrag.

 

Jeg kjøpte først ei 120x120mm vifte hos KF Data som ligger i Sortland (hvis noen vet hvor det er)

Lakk og slikt hadde jeg fra før!!

 

 

0%20Imperoal.jpg

 

Dette er bildet av kabinettet med vanlig og orginal front.

 

Jeg fjernet alt som var fra ca. midt på og ned, og erstattet det med lexan som ble satt fast med noe silikon som fattern hadde liggende.

Vifta ble demontert og mattet ned. Så fikk den noen lag med rødlakk.

Fronten ble pusset og diverse før den også fikk seg noen lag med lakk, men svart.

Etter noen dagers tørke (Jeg har ikke hatt tid til tidligere) ble så alt montert, men så måtte jeg lakke fronten på nytt grunnet uhell med silikonet :blush:

Da ble det enda noen dager med tørke og så endelig montering, men denne gangen med annet silikon (jeg tok feil første gangen) som var hurtigtørkende.

Vifta ble montert og senere resten av lexanet som skulle dekke resten av fronten.

Bildene vil forklare resten!!

 

1%20Imperial.jpg

 

2%20Imperial.jpg

 

3%20Imperial.jpg

 

 

Neste steg blir resten av utsiden, lakking, mer acryl osv. Men dette tas siden!!

Så mitt sprøsmål, hva syns dere andre om dette? Og er det noe bedre enn den "orginale" fronten?

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kul og spesiell mod. Skulle gjerne sett cd-drevet i samme stil som resten, da.

Er ikke helt med, men hva mener du, forklare..... så kanskje det kan fikses eller gjøres noe med!! Er inne for mer forslag, men helst skulle jeg ha også spurt om hva og hvordan motiv som kan passe i siden. Men helst noe jeg kan tegne selv, bare et Tema hadde vært stor hjelp!!

Lenke til kommentar
Kul og spesiell mod. Skulle gjerne sett cd-drevet i samme stil som resten, da.

Er ikke helt med, men hva mener du, forklare..... så kanskje det kan fikses eller gjøres noe med!! Er inne for mer forslag, men helst skulle jeg ha også spurt om hva og hvordan motiv som kan passe i siden. Men helst noe jeg kan tegne selv, bare et Tema hadde vært stor hjelp!!

det han mener er at du burde gjøre noe med frontdekselet på cd-spilleren din slik at den ikke skiller seg sånn ut, du kan jo f.eks. male den rød

Lenke til kommentar

Skal se om jeg får noe svak sotfilm av søskenbarnet mitt som hoder på mye med bil og div. Så vises ikke dvd-brenneren i det hele tatt eller veldig lite, men skal ha dette i bakhodet. Skal få tak i meg lakk, og får lånt meg dremel av en venn så skal det blir noe på døra som ikke har utsjæring til vindu nå. Men når jeg da setter døra som nå har vindu på andre siden vil det bli litt styggt med gummilist? Hvis ikke svartfarga som kabinettet vil bli lakka i skygger eller gjør lista mer nøytral i forhold til det andre, så da får jeg vell en liten utfordring (enten finne annen festemetode eller nytt vindu som er større enn utskjæringa). Tiden vil vise!l

Lenke til kommentar
ville hatt en mørkere rødfarge... eller sprayet den med kormspray fra biltema

Fikk ikke tak i annen lakk, men kunne ha hatt blå. Men med mørkere rødfarge ville ikke jeg selv likt det. Skal fjerne det røde rundt lexanet (bruker mye på støtfangere på gamle biler) og så kanskje lakke en svart ramme rundt i stedet. Skal først få unnagjort mye lekser som lærerne gir oss en frist til etter påske!!

Lenke til kommentar
Kul og spesiell mod. Skulle gjerne sett cd-drevet i samme stil som resten, da.

Er ikke helt med, men hva mener du, forklare..... så kanskje det kan fikses eller gjøres noe med!! Er inne for mer forslag, men helst skulle jeg ha også spurt om hva og hvordan motiv som kan passe i siden. Men helst noe jeg kan tegne selv, bare et Tema hadde vært stor hjelp!!

Åh, bare glem hva jeg sa. Det var bare jeg så feil når jeg så på bildene :blush:

 

 

 

Men, det du kan gjøre videre er jo å prøve å få samme looken på sidene av kabinettet og? F.eks skjære ut og erstatte med "frostet" plexi ? :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...