Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
B-E-A-UTIFUL!

Genialt rett og slett. Det passet jo som fot i hose også. Du er vel ikke ferdig med dekselet enda, for jeg ser ingen hull til slanger og strømkontakter?

Neida de er bare teipet sammen foreløbig , for å få et inntrykk hvordan det blir.

Pumpen blir stående på høykant inni der, slik at foten til pumpen blir festet i bakveggen, mellom pumpen og bakveggen bruker jeg 1 cm tykk neopren for å fjerne vibrasjoner.

Endret av Snekker`n
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg nok ha laget en sprekk på ca 1cm i toppen samt borret noen hull rett under pumpen. Da vil trolig varmluften sive ut og trekke kald luft inn fra bunnen. Vil ikke bli like effektivt som å ha den frittstående (i romtemp) men vesentlig mer stillegående.

Skrevet

Ja mulig det, skal se litt på det da det er plass nok, muligens lage noen runde hull i toppen med blanke ringer rundt om jeg finner noe som passer.

Skrevet (endret)

dette samt prisen er vel det eneste jeg har litt imot den...

edit: dette= at 4pins kontakten ikke er dradd litt vekk fra den ellers så pene baksiden :p

Endret av AveMORphine
Skrevet (endret)
dette samt prisen er vel det eneste jeg har litt imot den...

edit: dette= at 4pins kontakten ikke er dradd litt vekk fra den ellers så pene baksiden :p

Tenkte du da på dekslet rundt den slik at det er vanskelig å komme til eller

OK, ja men tenkte å åpne dekslet og legge den inni slik at den ikke synest.

Og så kle den kabeln jeg skjøter den med i samme stil som de andre.

Endret av Snekker`n
Skrevet (endret)

Jeg forsto det slik at den ikke kunne åpnes jeg?

Jaja, sikkert bare jeg som er litt "trøtt"

Edit: jeg mener når de først har tatt seg bryderiet med å sleave kablene, hvorfor ikke sleave strømtilførselen og la kabelen være litt lengre så den kan trekkes vekk fra den eller så pene baksiden. Ja det er flisespikkeri ;)

Endret av AveMORphine
Skrevet

Ser jo unektelig tiltalende ut, og bør falle pent på plass i "arbeidet" ditt! Hadde jeg hatt behov for å styre 12v vifter, så hadde den nok ligget ganske høyt på lista over slike ting.

Apropos vifter; Ser at du har kappet hull for (radiator?)-vifter i toppen av kabbiset? Eller er det rett og slett bare for utlufting? Var jeg deg ville jeg absolutt vurdert å plassere radiatoren(e?) i bunnen av kabinettet, og løst luftgjennomstrømninga på samme måte som for PSU. Smart løsning der! :thumbup:

Skrevet (endret)

Enig med Skrue her ja, radiatoren i bunn med en eller annen form for duct ville vært ønskelig :yes:

Fant ut at Titan Alu vifter kan være greie i så måte. De kan du nemlig fjerne viftebladene på (og dermed få en Alu duct ;)) og dermed plassere ett viftehus mellom radiator og vifte (ala Procore`s fan shroud). Dermed slipper du motor-dødsonen på viften ;)

Om du ligner på meg, har du sikkert stukket fingrene eller skrujern inn i en alu vifte etter ikke alt for lang tid og oppdager dette når du tar en nermere titt på viften med ett vifteblad for lite :blush:

Endret av AveMORphine
Skrevet

Det kan hende at radiatorn blir nede ja, får se men uansett vil jeg ha de to i toppen.

Og om jeg setter den i toppen vil det ikke bety så mye da jeg har to radiatorer, den andre står i kjellern. Skal lage en slags kobling slik at jeg enkelt kan koble fra den som står nede om jeg skal ha maskinen med.

Skrevet
Enig med Skrue her ja, radiatoren i bunn med en eller annen form for duct ville vært ønskelig :yes:

Fant ut at Titan Alu vifter kan være greie i så måte. De kan du nemlig fjerne viftebladene på (og dermed få en Alu duct ;)) og dermed plassere ett viftehus mellom radiator og vifte (ala Procore`s fan shroud). Dermed slipper du motor-dødsonen på viften ;)

Om du ligner på meg, har du sikkert stukket fingrene eller skrujern inn i en alu vifte etter ikke alt for lang tid og oppdager dette når du tar en nermere titt på viften med ett vifteblad for lite :blush:

Har bestil en del 120 mm Titanvifter , må "tygge" litt på det forslaget der. Har jo plass til å ta hull i bunnen og i høyre side av kabinettet. :hmm::hmm:

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte opprinnelig for å ha en på hver side av radiator, men oppdaget at det lønte seg å bruke bare en aktivt, men da med "shroud" mellom raddis og den aktive viften.

Edit: dersom du lager ett lukket rom som da ikke slipper inn luft bortsett fra gjennom radiator, trenger du jo egentlig bare å plassere viften(e) på sidepanelet med radiator liggende flatt i bunn så viften(e) trekker luft inn gjennom radiator og ut via sidepanelet. Men her er jeg litt usikker på effektiviteten kontra å ha viftene montert med "shroud" rett på radiator.

Endret av AveMORphine
Skrevet (endret)

trur jeg skal bynne på å lage ett kabinett...

noen som trur dette kan bli bra å lage kabinett av..

edit...den gule boxen ;)

Endret av Harry_-_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...