Mute Skrevet 7. april 2004 Rapporter Del Skrevet 7. april 2004 I går kjøpte jeg meg en ny minnebrikke på 512 mb. Satt den i maskinen, skrudde på, lukta svidd, skrudde av, tok den ut. Den var svidd. Nå vil ikke maskinen slå seg skikkelig på. Det lyser rødt på led'en i hovedkortet og alle viftene går, men det skjer ingenting på skjermen. Det er forresten et Abit NF-7 hovedkort. Da må jeg antageligvis ha nytt hovedkort ? Kan noen andre komponenter ha blitt skadet av dette ? Takker for svar ! Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 7. april 2004 Rapporter Del Skrevet 7. april 2004 I går kjøpte jeg meg en ny minnebrikke på 512 mb.Satt den i maskinen, skrudde på, lukta svidd, skrudde av, tok den ut. Den var svidd. Nå vil ikke maskinen slå seg skikkelig på. Det lyser rødt på led'en i hovedkortet og alle viftene går, men det skjer ingenting på skjermen. Det er forresten et Abit NF-7 hovedkort. Da må jeg antageligvis ha nytt hovedkort ? Kan noen andre komponenter ha blitt skadet av dette ? Takker for svar ! Ha-ha-ha-ha......! Det gjorde heg også engang, hadde satt brikken feil vei! Men PC´en funka som bare det. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 7. april 2004 Rapporter Del Skrevet 7. april 2004 (endret) godt mulig at noen komponenter har gått ja Hvis du har litt peiling på feilsøking så ville jeg funnet ett data-skjerma over kretsen på hovedkortet og feilsøkt rundt de største kondensatorene og diodene Endret 7. april 2004 av Da_Assassin Lenke til kommentar
Mute Skrevet 7. april 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. april 2004 Jeg har desverre ikke peiling på feilsøking. Kan mitt kjære skjermkort også ha blitt skadet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå