Gå til innhold

Alt fryser helt


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg for første gang ett alvorlig problem med min ellers så stabile pc.

 

Det skjedde når jeg satt å spillte cs. Plutselig frøs bildet og jeg hørte pipelyder blandet med lydene fra cs. Så stod alt helt stille og lyse pipelyder var det eneste jeg kunne høre. Jeg restartet pcen og alt var tilbake til det normale igjen.

 

Nå nyrlig skjedde akkuratt det samme. Dette også når jeg spillte cs. Hva kan være galt? Jeg aner virkelig ikke hva som kan være galt, om det er et hardware problem, cs eller hva. Postet det her siden jeg virkelig ikke aner.

 

Jeg har

 

Win xp home edition

Asus A7V8X

XP2500+

512mb kingston value memory 333mhz

aopen aeolus geforce 4200 128 mb ddr

Q-tec 350W PSU

 

Cpu ligger på rundt 45 grader og hovedkortet ligger på 30.

 

Hjelp :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde akkurat samme problemet... det er lydkortet som her mongo :/ tok det ut og bruker nå et gammelt et. men har testa med en del andre nyere lydkort og får samme erroren da :/ seriøst så lei den bugen der. er nå på tg og har veeeeldig lav lyd fordi det gamle lydkortet er idiot og spiller lavt selv om jeg setter alt på fult. ingen som vet om et program eller no jeg kan bruke for og sette opp lyden uten standar volum kontroll ?

Lenke til kommentar

Ikke vær for skråsikker på at det ikke blir for varm, har meget bra kjøling på mitt radeon 9800 pro, men også der blir det til tider så varmt at pc'en fryser/grafikkfeil.

 

Så ville kjørt tempmåling på gfx kortet, slik som jeg gjør nå, så skal det iallefall ikke være det hvis den fryser neste gang.

Lenke til kommentar

Etter oppdatering av alle drivere flash av bios og lignende skulle jeg i går prøve en formatering. Etter 89% låste maskina seg igjen og jeg skjønnte at det ikke var noe programmfeil.

 

Så jeg åpnet pcen plukket ut det meste og satte det inn igjen. Installerte windows og nå har jeg enda ikke opplevd at maskina låser seg. til tross for 3 timer med cs, og mange timer med surfing.

 

Jeg bør også nevne at mens dette problemet var oppe(Noe jeg ikke vet om det er) hadde jeg problemer med at når jeg skrur på pcen fikk jeg ikke bilde på skjermen. Dette løste seg selv etter noen forsøk. Veldig rart.

 

Nå har jeg som sagt ikke merket noe til at maskina låser seg lengre. Det er veldig rart siden jeg vet at alt inne i maskina var montert helt rett. Den har også virket knirkefritt i 6måneder med hardwaren jeg har nå.

 

Når jeg i morges skulle skru på pcen skjedde det apsolutt ingen ting. Jeg prøvde gjentatte ganger og ingenting skjedde. Dette er et problem som jeg kjenner igjen fra de gamle pcene på skolen så jeg rikket strømkontakten(I psu) i alle himmelretninger mens jeg kontinuerlig trykte på power knappen. Da gikk det.

 

Jeg skrudde av maskina prøvde igjen og da måtte jeg igjen ta i bruk samme prosedyre som jeg nevnte ovenfor. Maskina har nå stått på i 30min etter dette og jeg har enda ikke merket noen andre problemer.

 

Er det psu? Er det forsvarlig å ha pcen på? Jeg bestillte ny psu i går, men den kommer jo ikke før om ei god stund da det er påske, og jeg hadde sett fram til en påskeferie med cs. Tips?

 

Takker for svar så langt. Hilsen OterOter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...