Gå til innhold

Fullstendig driver fjerning, hvordan?

Tim

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Jeg har nettop fått meg Saphire Radeon 9800Pro, forrige kortet var et Geforce FX5800. Jeg gadd ikke fjerne de gamle Geforce driverne før jeg satte inn det nye Radeon kortet, så nå tror jeg at jeg har et par problemer.

Eneste måten jeg i starten kunne komme inn i Windows på var å starte maskinen i VGA modus og så fjerne gamle drivere og så installere Catalyst 3.4 driverne.

Problemet nå er at jeg plutselig har fått en slags hakking i lyden på sanger og spill. Tror dette har med drivere å gjøre. Jeg fjernet de gamle Nvidia Nforce Driverne og lastet ned de nyeste fra www.nvidia.com. Det er fortsatt hakking i lyden. Tror ikke det har med lydrivere å gjøre.

Så det jeg lurer på er hvordan jeg fjerner gamle drivere fullstendig, er det ikke noen ekstra programvare for å fjerne Geforce drivere helt fra systemet?

Noen som kan hjelpe meg? Gjerne også et program som enkelt viser meg hvilket drivere som nå er aktive og som brukes.

System:

Abit NF7-s V2.0

AMD XP2500+

1024MB DDRAM

ATI Radeon 9800Pro

Creative Audigy 2 ZS

Windows XP

MVH

Tim

Endret av Tim
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lurer på det samme. Er det mulig å bare fjerne alle driverne installert, og starte fra scratch?

Har lagt inn masse drivere til hardware som bare har vært kobla på midlertidig for 10 min, og seinere bare ligger igjen, men har forsvunnet fra Enhetsbehandling.

Hvis du skal fjerne driverne til det GeForce kortet, kan du gå inn på Enhetsbehandlig, Skjermkort, velge skjermkortet ditt der, og trykke Avinstaller.

Endret av chrml
Skrevet (endret)

Jeg har hatt suksess med følgende metode; 1. avinstaller driver fra "add-/remove programs" 2. kjør DetonatorRip e.l & 3. søk etter "nvidia" i regedit og slett(evt bruk en regcleaner).

Når det gjelder fjerning av gammelt rusk og rask kan du ta en titt på denne guiden fra arstechnica ;)

Endret av mcbeef
Skrevet

Ok, etter mye om og men tror jeg at jeg har fått lasta inn de nye Catalyst driverne:P

Men jeg har et problem, jeg får ikke frem ATI kontrollpanelet man skal ha når man går på egenskaper for skjerm fra desktoppen! Der man kan stille AA, ASF, Vertical Synch osv. HVordan kan jeg få opp denne menyen?

Eller er det noe at ikke driverne er installert skikkelig?!

Skrevet (endret)
Ok, etter mye om og men tror jeg at jeg har fått lasta inn de nye Catalyst driverne:P

Men jeg har et problem, jeg får ikke frem ATI kontrollpanelet man skal ha når man går på egenskaper for skjerm fra desktoppen! Der man kan stille AA, ASF, Vertical Synch osv. HVordan kan jeg få opp denne menyen?

Skal finne det under en fane som heter 3D i de avanserte skjerminstillingene

Endret av C4STOR
Skrevet
For fullstendig fjerning av drivere: formater partisjonen operativsystemet ligger på.. enkelt og greit

Blow me! :dribble:

Skrevet

Skal finne det under en fane som heter 3D i de avanserte skjerminstillingene

JEg har nå fått installert driverne skikkelig, det var det som var problemet. Men nå skal jeg sette ned AA og AS: Går det ikke ann å sette det HELT AV. Nederst er jo 2X på begge. Hvordan skrur jeg det helt av?

Skrevet

Velg Application PReference for å skru det helt av, da kan programmet/spillet velge det selv.

En re-format/reinstall af Windows er kjekt, og forventes når man skal teste hardware. Windows kan samle opp mye rot i driver mappen (driver filer og .inf filer) og mye rot i registeret som senker ytelsen på systemet.

Dette er et alvorlig problem med windows (også XP og 2k).

Mange programmer er ikke perfekte og fjerner ikke alt de legger i registeret, og å reinstallere+reconfigurere windows XP og 10 programmer er mildt sagt tidkrevende...

Programmer som lagrer instillinger og alt i sin egen mappen trenger man ikke reinstallere det er veldig deilig:

Opera, alle bokmerker, historie, log-in sesjoner i forum, passord, visited links historie, skin, meny oppsett, knappoppsett etc alt er der.

Med IE må man bruke File transfer Wizard men da kan man få med bloat og problemer, også er det tregt.

Jo fler som vil ha det slik jo flere programmer blir slik. JEg prøver å skape et marked fordi det er så digg :)

http://jooh.no/prog_winxp.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...