Gå til innhold

Norton Ghost

jering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta backup av en ny installert PC med Win2000. Når PC`en restarter og begynner å kjøre prosessen stopper den etter 62 MB og blir stående der. Skjer på samme plass uansett om jeg prøver å ta backup`en til CD-brenner eller en mappet nettverks stasjon. Under "Current file" står det "26 system32" når den stopper. Såvidt jeg vet er ikke dette en fil men...

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjører Ghost kun fra DOS (bootfloppy) og har aldri problemer. Du kan jo prøve det, eliminerer mulighet for problemer med den "fancy" overbygningen som lar deg kjøre fra Windows.

Det er egentlig veldig enkelt å bruke Ghost direkte.

Skrevet
Jeg kjører Ghost kun fra DOS (bootfloppy) og har aldri problemer. Du kan jo prøve det, eliminerer mulighet for problemer med den "fancy" overbygningen som lar deg kjøre fra Windows.

Det er egentlig veldig enkelt å bruke Ghost direkte.

Startet opp med en Ghost 5.1 diskett, men da kan man ikke legge imaget til f. eks. en CD-plate eller på en PC i nettverket.

Hvordan fikset du dette?

Skrevet (endret)

Jeg bruker kun å legge image på en annen partisjon, har ikke prøvd direkte til CD eller over nettverk.

Litt usikker på hvilken versjon 5.1 er, men jeg bruker nå Ghost 2003 (som jeg tror tilsvarer 7.5). Den kan legge image inn på en NTFS partisjon, og har også alle andre muligheter. Så det er mulig din Ghost er for gammel (men jeg trodde det var bare den nye som kan kjøre fra Windows?)

Hvis du har kun en partisjon på disken, så er dette en av grunnene til at jeg alltid fraråder å ha kun en partisjon.

Endret av hårek
Skrevet

Har installert Ghost 2003 i Windows ja.

Hadde en gammel 5.1 diskett jeg fikk boota fra. Får prøve å mekke en ny diskett da, men må jo få med nettverksdriver på disketten også for å kunne bruke nettverkskortet.

Er bare en partisjon ja.

Skrevet

Ja, du må lage ny diskett med Boot Wizard. Det er flere typer bootdisker å velge i, skal du ha med mer enn det grunnleggende så blir det 2 disketter.

Regner med at Ghost selv ordner opp med rette drivere til disketten.

Skrevet

Har noe av det samme problemet selv. Problemet skyldes mest sannsynlig at Ghost versjonen ikkes støtter SATA disker. Oppdater Ghost 2003 med Live Update..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...