Gå til innhold

Er Boot disken min i færd med å ryke?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Westeren IDE ATA 100 7200 RPM AWD40088 2Mb cache, som har begynt å oppføre seg rart i win XP pro. Det første som skjer er at jeg ikke får logga meg på, profilen kan ikke lastes, og en ny midl. opprettes av XP. Det går helt greit å logge seg på som adm (ctrl+alt+del 2 ganger)

Når jeg titter i event viewer er det røde kryss over alt, og den melder blandt annet om profil feil, ntuser.dat feil osv osv. Det er også denne feilen: "The device, DeviceHarddisk0D, has a bad block."

 

Når jeg tar scandisk, fix alle feil bla bla bla, tygger den lenge og finnerretter masse feil.

 

Fra tid til annen hører jeg en mekanisk lyd fra disken, dette forteller meg sånn i utg. punktet at det er en feil på disken. MEN, kan det være XP som driver gjøn med meg?

 

Takk for svar

 

G

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med utgangspunkt i det du sa om metallisk lyd, nei. XP er nok ikke roten til det onde her. Har du ennå garanti på disken så bruk den. Disker med ødelagte sektorer blir bare verre. Ta dette rådet fra en som til sist har måttet bytte begge sine disker grunnet "metalliske lyder" (IBM 75GXP disker da, så det teller vell ikke :smile:)

Lenke til kommentar

den ene seagate 60gb'en min (boot win98) vil ikke lenger starte opp. det står noe om at maskinen ikke finner siste sektorgruppe på harddisken..lba...blabla.. Før gikk den videre likevel, men nå må jeg bruke den andre harddisken (win nt).

 

mvh,

Audun Løvdahl

Lenke til kommentar

Flott!!

 

Takk for glimrende svar :smile:

 

Ja, jeg har garanti på den, Tjelta & Co. på Startit skal få den tilbake like over påske.

 

Noen som har tips om en god boot disk.

 

G

 

[ Denne Melding var redigert av: grendel på 2002-03-30 23:20 ]

Lenke til kommentar

Regner da med at du mener Data lifeguard fra WD?

 

Den funker ikke i XP

(Note:

This software does not work in Windows 2000, Windows XP, and Windows NT. It only works in Windows 95, Windows 98, and Windows ME. We will release a new version in the future that will work in Windows 2000, Windows XP, and Windows NT"

 

Har kjørt online diag, uten at noen feil ble funnet, men det var like etter den ente chkdsk kjøringen for å rette på ting. Må akkurat det oftere og oftere nå, på grunn av feil på disken.

 

G

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...