Gå til innhold

Hva Skal jeg Velge?


Anbefalte innlegg

hei folkens.

 

skal kjøpe meg ny telefon snart, siden min gamle nokia 3330 har begynnt og kødde skikkelig, er ikke fornøyd med den. batteriet holder kun EN dag.

 

jeg ville ha noe som var ordentlig denne gangen, og er litt små lei av små svart hvit skjermer og kjedelig nokia Meny.

 

så derfor så lurer jeg kansje på om Sony ericsson er og anbefale nå?

 

Disse Har jeg i kikkerten:

 

Nokia 6230

Nokia 7610

Sony ericsson K700

Sony ericsson S700

 

Jeg må ha en med Mp3 spiller og helst radio, kamera er ikke så viktig. at skjermen er god og helst stor er også litt viktig, også er jeg lei av Nokia's menyer

har nokia fornyet menyene sine på den nye 6230?. jeg lurer mest på telefonen fra Sony Ericsson K700... :)

 

Hvem ville dere eksperter valgt?

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har nokia fornyet menyene sine på den nye 6230?

Nei. :nei: Like kjedelig som vanlig. Jeg tenker igrunn som deg når det gjelder skjerm og Nokias grensesnitt, og jeg ble skuffa ovar 6230. Hvis du bestemmer deg for den, så er mitt råd "Try before you buy!"

 

7610 har vel ikke radio, og det er usikkert om den har stereo eller ikke. K700 blir ikke særlig brukanes som mp3 spiller siden den ikke har minnekort.

 

S700 er jo litt i det blå enda og den blir dyr når den endelig kommer. Men den er vel kanskje den telefonen du lister opp som kan dekke dine behov, altså stereo mp3, radio og god skjerm. Men det kan godt ha kommet andre telefoner som er gode nok innen S700 har kommet i butikkene.

 

Ellers kan du kanskje titte på S65. Den støtter riktignok bare .aac filer, men den har ihvertfall minnekort og meget god skjerm. Men hvorvidt den har stereo vet jeg ikke, og radio mangler den også...

 

Edit: Du kan jo titte på Siemens SX1, da, hvis du kan leve med tastene...

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
har nokia fornyet menyene sine på den nye 6230?

Nei. :nei: Like kjedelig som vanlig. Jeg tenker igrunn som deg når det gjelder skjerm og Nokias grensesnitt, og jeg ble skuffa ovar 6230. Hvis du bestemmer deg for den, så er mitt råd "Try before you buy!"

 

7610 har vel ikke radio, og det er usikkert om den har stereo eller ikke. K700 blir ikke særlig brukanes som mp3 spiller siden den ikke har minnekort.

 

S700 er jo litt i det blå enda og den blir dyr når den endelig kommer. Men den er vel kanskje den telefonen du lister opp som kan dekke dine behov, altså stereo mp3, radio og god skjerm. Men det kan godt ha kommet andre telefoner som er gode nok innen S700 har kommet i butikkene.

 

Ellers kan du kanskje titte på S65. Den støtter riktignok bare .aac filer, men den har ihvertfall minnekort og meget god skjerm. Men hvorvidt den har stereo vet jeg ikke, og radio mangler den også...

 

Edit: Du kan jo titte på Siemens SX1, da, hvis du kan leve med tastene...

okay, jeg syns nokia 6230 så ut som en fin telefon til meg, den hadde bare det minus at den har liten og litt dårlig skjerm og at den har kjedelige menyer, men den har mmc kort, så man kan oppgrader til 256mb minne til mp3.

 

søren også, kommer ingen telefoner som har ALT snart da? skulle ønske de kunne fornyet litt på 6230 og satt i en bedre og større skjerm, da hadde den vært perfekt.

 

når tror du S700 kommer ut foresten? hadde den alt? jeg finner lite info på sonyericsson.com

Lenke til kommentar
Men litt tilbake til k700 igjen. den hadde mp3 spiller, når kommer den ut?

Når K700 kommer ut, er noe usikkert. Offesielt er det Q2, men jeg har snakka med noen insidere som tipper august/september i Norge (håper de tar feil). Men ifølge Mobile-review's preview av K700 blir det kun 10-12 av de 32 MB'ene som blir tilgjengelig for oss, håper det blir bedre på den endelige modellen. Men 32 MB er fremdeles litt trangt da. Vet ikke hvor lang tid du bruker på å reise hjemmefra til jobben/skolen...? :p (Og da hvor mye musikk du trenger...)

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Men litt tilbake til k700 igjen. den hadde mp3 spiller, når kommer den ut?

Når K700 kommer ut, er noe usikkert. Offesielt er det Q2, men jeg har snakka med noen insidere som tipper august/september i Norge (håper de tar feil). Men ifølge Mobile-review's preview av K700 blir det kun 10-12 av de 32 MB'ene som blir tilgjengelig for oss, håper det blir bedre på den endelige modellen. Men 32 MB er fremdeles litt trangt da. Vet ikke hvor lang tid du bruker på å reise hjemmefra til jobben/skolen...? :p (Og da hvor mye musikk du trenger...)

Nei 32mb var veldig trangt, planen var egentlig og få tak i en 6230, men den har liten og dårlig skjerm også er jeg møkk lei av deres kjedelig meny'er

 

hadde tenkt til og oppgradere med 256mb minne MMC kort til 6230, siden den også kun har 32mb. men på K700 kan man altså ikke oppgradere til et støre kort?

det er det stort minus der....

 

tror nok jeg kommer til og gå for 6230, trenger masse plass til musikk og radio med bra lyd. ( er meget musikk intr som du sikkert skjønner! ;) ).

Lenke til kommentar
tror nok jeg kommer til og gå for 6230, trenger masse plass til musikk og radio med bra lyd. ( er meget musikk intr som du sikkert skjønner! ;) ).

Bare husk at det er vanskelig å koble på et annet headsett enn de proppene som følger med fra Nokia... Uansett burde du tasse deg til en butikk hvor du kan få prøvd den sjøl, utifra det du sier om krav til skjerm og grensesnitt. Tror bare du kan bli skuffa... :dontgetit:

 

Hva syns du om SX1 forresten?

 

Et alternativ er jo å putte penga i en ordentlig mp3 spiller istedet. Den har jo bedre funksjonalitet uansett. Selvom jeg er enig i at det er kult å ha alt i en duppeditt. Men du får jo mp3 spillere med radio også, så det blir jo bare to duppeditter i lomma... :shrug:

Lenke til kommentar
Hva syns du om SX1 forresten?

 

Et alternativ er jo å putte penga i en ordentlig mp3 spiller istedet. Den har jo bedre funksjonalitet uansett. Selvom jeg er enig i at det er kult å ha alt i en duppeditt. Men du får jo mp3 spillere med radio også, så det blir jo bare to duppeditter i lomma... :shrug:

SX 1? det er vel siemens ? den har jeg ikke sett, jeg har ikke så altfor mye greie på mobiltelefoner så derfor spør jeg dere som sikkert kan litt mer enn meg, men jeg hadde jo tenkt og ha alt i samme sak da... nei mp3 spiller utenom blir det ikke. får dra på elkjøp eller komplett i sandefjord og se på 6230'n og se hvordan den egentlig er... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Du kan jo likevel ta en titt på SX1 som har alt du ønsker, bortsett fra at det er Siemens da og ikke SE eller Nokia

har aldri likt siemens så godt, men jeg er åpen for forslag. skal ta en titt på den nå.

 

Syns at Sony Ericsson ser veldig spennende ut, har bare hatt motorola og nokia 3210 og 3330. så jeg kunne godt tenkt meg noe nytt, har veldig lyst på k700, men det er så synd at hvis man ikke kan bytte ut til et større minnekort... :(

Endret av Mekkeren
Lenke til kommentar

Jeg har selv Nokia 6230 og er svært fornøyd, ble litt skuffet over menyene, men jeg syns d var helt greit at ikke skjermen var så stor, synes den ser flott ut... Jeg liker enkelt, tradisjonelt design, men nye spesifikasjoner og funksjoner så dette er telefonen for meg, er det design og skjerm du brenner for burde du kanskje tatt en titt på en Samsung eller en Sony Ericsson.

P:S... Lyden som kommer fra radio og mp3spiller i stereo-headsettet som følger med er helt knall! Beste jeg har hørt på en mobiltelefon :roll:

Endret av Sonnenberg
Lenke til kommentar
Jeg har selv Nokia 6230 og er svært fornøyd, ble litt skuffet over menyene, men jeg syns d var helt greit at ikke skjermen var så stor, synes den ser flott ut... Jeg liker enkelt, tradisjonelt design, men nye spesifikasjoner og funksjoner så dette er telefonen for meg, er det design og skjerm du brenner for burde du kanskje tatt en titt på en Samsung eller en Sony Ericsson.

P:S... Lyden som kommer fra radio og mp3spiller i stereo-headsettet som følger med er helt knall! Beste jeg har hørt på en mobiltelefon :roll:

jasså. nei da tror jeg nesten jeg får dra til elkjøp eller lignende butikk snart og ta en titt på 6230. den virket jo så bra annet enn det med skjermen. men det går det vel kansje ann og leve meg. :)

Lenke til kommentar
så litt på Sx1 nå, Og jeg kan ikke akkurat si at jeg likte designet, og dårlig batteri tid var det også. kun 200t.

Syns du 200t er dårlig standby tid? :dontgetit: Kan være enig i det med designet, spesielt tastene, men jeg syns du feier den vekk ganske raskt, tatt i betraktning at den har alt du spør om. Feature messig (fra ditt synspunkt) er den jo bedre enn 6230 for den har jo også hotswap av minnekort. Og skjermen og grensesnittet er jo av en annen verden enn 6230.

 

Noen som forresten vet om man kan koble til et vanlig headsett til SX1?

 

Jo, kom jo på et par andre mobiler. Det er jo N-Gage (som jeg ikke ville hatt om du kasta'n etter meg) og 3300 som faktisk er ganske kul, men blir jo på en måte kjedelig den også i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
så litt på Sx1 nå, Og jeg kan ikke akkurat si at jeg likte designet, og dårlig batteri tid var det også. kun 200t.

Syns du 200t er dårlig standby tid? :dontgetit: Kan være enig i det med designet, spesielt tastene, men jeg syns du feier den vekk ganske raskt, tatt i betraktning at den har alt du spør om. Feature messig (fra ditt synspunkt) er den jo bedre enn 6230 for den har jo også hotswap av minnekort. Og skjermen og grensesnittet er jo av en annen verden enn 6230.

 

Noen som forresten vet om man kan koble til et vanlig headsett til SX1?

 

Jo, kom jo på et par andre mobiler. Det er jo N-Gage (som jeg ikke ville hatt om du kasta'n etter meg) og 3300 som faktisk er ganske kul, men blir jo på en måte kjedelig den også i denne sammenhengen.

200T standby er jo ikke veldig dårlig. men 300 til 360t Skader jo ikke! er ganske lei av dårlig batteri nå siden min 3330 går tom i løpet av 1-2 dager! og særlig om folk ringer til meg, da kutter den ut. og sånn kan jeg ikke ha det!

 

Ja jeg hadde først planer om 3300 telefonen, men siden man nå kan få med både kamera,radio og mp3 i samme slengen så høres det jo fint ut!

 

har aldri vært spesielt begeistret for siemens og siden den var SÅ stygg så er det egentlig ikke noe og tenke på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...