Gå til innhold

Hvilken av disse tre skjermene er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå kommet frem til tre skjermer jeg kunne tenke meg. Vil gjerne ha litt hjelp med å velge ut den rette. Har for øvrig lest Den store LCD-testen.

De tre skjermene jeg kunne tenkt meg er:

Iiyama E431S

Hercules Prophetview 920 PRO DVI (Lurer også på hvilken butikk som selger denne, helst i Norge)

NEC 1760 NX

Noen som har erfaringer med èn eller flere av disse skjermene? Evt. hvilken anbefaler dere?

Skal mest brukes til spilling, og skal ikke flyttes mye rundt på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av disse tre hadde jeg uten tvil valgt NEC 1760 NX, hvis jeg skulle ha kjøpt skjerm.

Hercules hadde i hvertfall komplett. Men råder deg til å benytte prisguiden her på nettverket.

All skryt til deg som har skjønt at det er viktig å definere behov før man velger skjerm. Alle tre er forøvrig superbe til spill ;)

Skrevet
det er vel fordi Hercules ikke lenger lager skjermkort og skjermer...

Tja, det finnes vel en god del modeller på markedet enda, selv om de ikke produserer nye...

Skrevet
det er vel fordi Hercules ikke lenger lager skjermkort og skjermer...

Tja, det finnes vel en god del modeller på markedet enda, selv om de ikke produserer nye...

joa, men butikker som er utsolgt o.l får jo ikke tatt inn flere modeller. Var vel en veldig populær skjerm, så å finne den kan by på utfordringer

Skrevet

Til spilling bør du gå for en Samsung 173T eller til nøds en Huyndai Q17S ... Prophetview'en er basert på et dritgammelt 25ms LCD panel.

;-S

Skrevet (endret)
Til spilling bør du gå for en Samsung 173T eller til nøds en Huyndai Q17S ... Prophetview'en er basert på et dritgammelt 25ms LCD panel.

;-S

Nei nei nei og atter nei.

Sitter fortsatt på en Samsung 173T (Forbrukerrådet er trege og MPX nektet angreretten min) og den duger til nøds til lettere spilling, men ikke mer enn det.

(veldig subjektiv mening, men om du merker tearing lett, så ikke gå for 173T)

Og Q17S duger ikke til annet en spilling så det blir for dumt.

Endret av bamsefar
Skrevet
Har nå bestemt meg for NEC 1760 NX, men kunne bare tenke meg å se hva prisen hadde vært på Hercules-skjermen.

Min Hercules skjerm kostet ca 4500-4600kr rundt juletider

Skrevet (endret)

Ok, takk. Skal nå bestille skjermen, men ser følgende, fra HWB:

NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Sølv/hvit 1280x1024, DVI, TCO-99 -

Pris: kr 4 995,00 Inkl. mva.

NEC 17" LCD MultiSync 1760NX Svart/Sølv 1280x1024, DVI, TCO-03 -

Pris: kr 5 150,00 Inkl. mva.

Hva er forskjellen på TCO-03 og TCO-99?

TCO-03

TCO-99

Endret av Zaeira
Skrevet (endret)

TCO 99 er en miljø- og ergonomistandard som er utviklet av svenske TCO (fagforening).

Målet er å skape et bedre og sikrere arbeidsmiljø ved dataarbeid.

TCO 99 finnes for datamaskiner og skjermer.

TCO 99 for skjermer inneholder krav om lav stråling, energieffektivitet,

synergonomi og miljø ved produksjon, materialvalg og gjenvinning

TCO 03 har strengere krav til det som ligger under TCO 99.

http://www.tcodevelopment.com/pls/nvp/Docu...?CID=776&MID=45

Endret av Marik
Skrevet (endret)

Hovedforskjellen mellom TCO 99 og TCO 03 er kontrastforholdet mellom ramme og skjemflate. Skjermer med svarte rammer kommer altså aldri til å bli TCO 03 sertifisert pga for høy kontrast - noe som ikke er bra for øynene

Endret av enden
Skrevet

Kjøpte en NEC 1760 NX , men bestemte meg for å benytte meg av angreretten da jeg ikke er fornøyd med skjemen.

I utgangspunktet er det en veldig bra LCD skjerm, men siden jeg stiller høye krav til fargegjengivelse (jobber som grafisk designer) + spiller en god del, så holder den ikke høy nok standard. Så meg desverre nødt til å gå tilbake til en CRT skjerm for å få den kvaliteten på bildet som jeg er ute etter.

Tror desverre at det vill gå enda noen år før "billige LCD skjermer" er bra nok.

Derimot hvis man ikke er ute etter 100% korrekt fargegjengivelse + tåler litt ghosting i enkelte spill, så er NEC en veldig bra LCD skjerm

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Uff. Fikk skjermen min i går, torsdag 15. april, og selvfølgelig var det døde piksler på den. Jeg har prøvde Gjenoppliving av døde piksler, men dette uten lykke. Ser også at ettersom det kun er èn eller to døde piksler, vil jeg ikke få returnert den.

Meget ergelig når jeg har brukt over 5000,- på den. Men får bare leve med det. :cry:

Bortsett fra dette er jeg meget fornøyd med skjermen.

Endret av Zaeira

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...